Nejprodávanější globus

-20%
Glóbus Orion - světelný (30 cm)

Nejlepší poměr ceny/kvality

NOVINKA k přijímacím zkouškám

Testy 2017 z matematiky pro žáky 9. tříd ZŠ

Aktualizované vydání pro přijímací zkoušky na střední školy a gymnázia 2017

Nejprodávanější

10 zlatých pravidel překonávání nejčastějších komunikačních bariér

Autor:Bureš I., Lopuchovská V. A.
Nakladatel:MANAGEMENT PRESS
Kód:23115
ISBN:9788072611669
EAN:9788072611669
Dostupnost:Zboží není dostupné

Podtitul knihy 10 zlatých pravidel překonávání nejčastějších komunikačních bariér úspěšných autorů a poradců Ivana Bureše a Vlasty Lopuchovské (vydává ji nakladatelství Management Press, brož., 172 str., doporučená cena 260 Kč) by mohl znít „Pravé slovo na pravém místě a v pravý čas  dokáže divy“.

     Slova, která chce mluvčí někomu sdělit, jsou výsledkem čtyř funkcí našeho vědomí – vnímání, myšlení, cítění a intuice. Na straně posluchače pak tyto funkce vyvolávají  jeho reakci na to, co je mu sdělováno. Pokud je výsledkem působení těchto funkcí ve vědomí účastníků rozhovoru taková verbální  komunikace, která je sémanticky koherentní neboli obsahově srozumitelná a syntakticky kohezivní, tj. slova jsou řazena podle všeobecně platných pravidel, potom existuje reálná šance, že se  účastníci rozhovoru nejen dorozumějí, ale že se také shodnou. Pokud tomu tak není, znamená to, že zmíněné čtyři funkce vztyčily v jejich vědomí  komunikační bariéry, které brání mluvčímu v tom, aby jeho verbální projev splňoval dvě výše uvedená kritéria, a posluchači v tom, aby sdělení mluvčího dokázal dešifrovat. V takové situaci je shoda obou aktérů dialogu prakticky nemožná.

     Komunikačních bariér je šest:

– ne vždy říkáme to, co si myslíme;

– co je řečeno, nemusí být vždy slyšeno;

– slyšenému nemusí být vždy porozuměno;

– rozumět neznamená vždy chápat a ztotožnit se;

– myšlenka, kterou všichni pochopili, nemusí být vždy uvedena v život;

– to, co je uvedeno v život, se nemusí vždy stát zažitou rutinou.

     Kniha obsahuje 32 příkladů a trochu nezbytné teorie, jejichž účelem je čtenáři ukázat, jak dodržováním 10 „zlatých“ pravidel lze tyto komunikační bariéry překonat, tj. jak volit ta pravá slova na pravém místě a v pravý čas. Příklady nejsou uměle konstruovány, naopak vycházejí z dlouholeté odborné praxe obou autorů, takže je vskutku psal sám život. Jsou tedy živou ukázkou toho, jak vhodné slovo dokáže nejen přesvědčit, ale také pohnout posluchače k činu mnohem efektivněji než prázdné fráze, zmatené věty nebo mocenský diktát. Trocha teorie pak ukotvuje pravidla do  racionálního rámce. Čtenář bude překvapen, jak jejich dodržováním zvýší  přesvědčivost a efektivnost svého verbálního projevu.

    Proces volby pravých slov na pravém místě a v pravý čas se mu promění z namáhavého tápání v radostnou hru.

S tímto zbožím zákazníci nejčastěji kupují