Košík 0 Kč
Celková cena:
0 Kč
Počet produktů:
K pokladně Košík je prázdný Zboží v košíku

    Český jazyk a komunikace pro SŠ 2.díl - Učebnice

    Naše cena s DPH:
    226 Kč DPH 0%
    Dostupnost:
    skladem
    ks
    DO KOŠÍKU
    Autor:
    I.Bozděchová, O. Čelišová, J. Čupová, H. Jeřábková, E. Podruhová, H. Selucká, J. Svobodová, M. Vaculík
    Nakladatel:
    DIDAKTIS
    Kód zboží:
    53487
    EAN / ISBN:
    9788073581725
    DIDAKTIS

    Popis produktu

    • Jedná se o druhý díl čtyřdílné řady učebních materiálů zpracovaných primárně podle RVP pro střední odborné vzdělávání, ovšem vyhovujících také požadavkům RVP pro gymnázia a určených jak pro vzdělávací obor Vzdělávání a komunikace v českém jazyce, tak pro obor Český jazyk a literatura. Učebnici lze tedy využít na středních odborných školách i na gymnáziích. 
    • Učebnice obsahuje celkem osm tematických celků z oblasti jazyka, komunikace, slohu a nově také práce s informacemi: 1. Funkční styl prostěsdělovací, 2. Komunikační dovednosti pro budování vztahů, 3. Pravopis, 4. Práce s informacemi, 5. Lexikologie, 6. Slovotvorba, 7. Funkční styl řečnický, 8. Komunikační dovednosti pro sebeprosazení.
    • Každý celek obsahuje několik základních kapitol a také 1–2 kapitoly rozšiřující, které jsou určeny pro školy s vyšší hodinovou dotací. Tyto kapitoly se zaměřují podrobně na témata, která byla v základních kapitolách jen stručně zmíněna, příp. přinášejí zcela nové, užitečné informace (např. o dalších slohových útvarech u slohových kapitol, asertivitě, vyhledávání informací na internetu, typografii, speciálních slovnících aj.). Celkem učebnice obsahuje 15 rozšiřujících kapitol.
    • Ve slohových kapitolách přinášíme přehled funkčních stylů a osvětlení jejich vztahu ke slohovým postupům a útvarům a podrobněji se zaměřujeme na dva funkční styly: prostěsdělovací a řečnický. Každý styl je představen z komunikačního i jazykového hlediska a ukázány jsou také slohové útvary pro něj typické.
    • V komunikačních kapitolách se i nadále věnujeme mezilidské komunikaci a klademe důraz na dovednosti důležité pro budování vztahů (komunikační motivy, aktivní naslouchání, ocenění, komunikační fauly, vliv prostředí na komunikaci) a pro sebeprosazení (prezentační dovednosti, pokládání otázek, přesvědčování, obrana vůči manipulaci, asertivita).
    • V jazykových kapitolách se zaměříme na pravopis (psaní i/y, ě, ú/ů, s/z, souhláskových skupin, velkých písmen, zkratek a značek, přejatých slov, typografie), lexikologii (lexikální jednotka, významové vztahy mezi slovy, slovní zásoba, změny ve slovní zásobě, lexikografie, frazeologie) a slovotvorbu (původ a příbuznost slov, odvozování, skládání a krácení, slovotvorný rozbor, slovotvorné kategorie).
    • Novinkou druhého dílu je oblast práce s informacemi. Studenti zde získají informace o zdrojích informací, informačních institucích s důrazem na knihovny a jejich online katalogy, způsobech studia textu, stejně jako o efektivním vyhledávání informací na internetu a testování důvěryhodnosti informací. Důraz je kladen na schopnost hledat relevantní informace, selektovat je, kvalitně je zpracovat a přitom dodržovat etické zásady práce se zdroji.
    • Každá kapitola je uvedena motivačním textem s výstižnou, často vtipnou ilustrací. Úvodní text představuje problémovou situaci, zajímavost, vtip, slovní hříčku apod. naznačující téma hodiny. 
    • Vlastní výklad je rozdělen na dvě části: V levém, hlavním sloupci jsou uvedeny důležité poznatky oboru v souladu s požadavky RVP, doprovázeny tabulkami, schématy a ilustračními fotografiemi. V pravém, doplňkovém sloupci se pak objevují konkrétní příklady a především doplňující informace poukazující na reálné události k tématu a praktickou aplikaci probíraných jevů.
    • Každou kapitolu uzavírá několik úkolů určených k ústnímu vypracování či k zamyšlení. U jazykových, slohových a informačních kapitol jsou zde navíc v tzv. komunikačním okénku i komunikačně zaměřené otázky, které vedou studenty k tomu, aby na jazykové či stylistické jevy nahlédli z jiného úhlu pohledu a připomněli si komunikační model znázorňující důležité proměnné v komunikační situaci. Řešení všech úkolů a tipy na práci v hodině naleznete v průvodci pro učitele. 
    • Součástí učebnice je i praktický věcný rejstřík.

    ISBN: 978-80-7358-172-5
    EAN: 9788073581725
     

    Určeno pro:
    Střední škola
    Formát:
    A4 (21 x 30 cm)
    Počet stran:
    80

    Obsah učebnice

    Struktura učebnice

    Představení 2. dílu učebnicové sady

    Funkční styl prostěsdělovací

    • Úvod do funkčních stylů * Když je styl funkční
    • Charakteristika stylu * Jak bychom to prostě řekli
    • Vybrané útvary (krátké informační útvary, zpráva aj.) * Kdo, kdy, kde a co
    • Vybrané útvary (dopis, telefonát) * Piš a volej!
    • Etiketa * Nebýt slonem v porcelánu

    Komunikační dovednosti pro budování vztahů

    • Komunikační motivy * Proč spolu mluvíme
    • Aktivní naslouchání * Když druhému naslouchám
    • Ocenění * Ocenění není pochvala
    • Komunikační fauly * To je faul!
    • Transakční prostředí * V hlavní roli atmosféra

    Pravopis

    • Záznam řeči písmem * Co je psáno, to je dáno
    • Psaní i /y * Bít, či nebýt?
    • Psaní ě, ú/ů, s/z a souhláskových skupin * Není kůra jako kúra
    • Psaní velkých písmen * Písmena s velkým P
    • Zkratky a značky; hranice slov v písmu * Zkrátit, spojit, rozdělit
    • Psaní slov přejatých * Jak zacházet s cizinci
    • Základy typografie * Na vzhledu záleží

    Práce s informacemi

    • Informační zdroje * Vím, že nic nevím
    • Informační instituce * Kde hledat a najít
    • Studium textu * Neztratit se mezi řádky
    • Vyhledávání informací na internetu * Neuvíznout v síti
    • Důvěryhodnost informací * Je vždy dáno, co je psáno?

    Lexikologie

    • Lexikální jednotka, její forma a význam * Slovo do pranice
    • Významové vztahy mezi slovy * Když má někdo k sobě blízko
    • Slovní zásoba * Zásoby, které nedojdou
    • Změny slovní zásoby * Změna je život
    • Lexikografie * Kde všechna ta slova jsou
    • Speciální slovníky * Odborníci na slovo vzatí
    • Frazeologie * V zajetí frazémů

    Slovotvorba

    • Původ a příbuznost slov * Jak svět ke slovu přišel
    • Odvozování * Před kořenem, za kořenem
    • Skládání a zkracování * Stručně a výstižně
    • Vnitřní struktura slova * Podívejme se slovům na zoubek
    • Slovotvorné kategorie * Slovo k slovu sedá

    Funkční styl řečnický

    • Charakteristika stylu * Když se řeční se stylem
    • Vybrané útvary (politický projev, přednáška aj.) * Kdy mluviti je zlato
    • Vybrané útvary (diskuse, polemika) * Je to věc diskuse

    Komunikační dovednosti pro sebeprosazení

    • Prezentační dovednosti * Jeden za všechny - všichni za jednoho
    • Pokládání otázek * Otazníky kolem otázek
    • Přesvědčování * Jak hledat společnou řeč
    • Obrana vůči manipulaci * Kličky, tahy, manévry
    • Asertivita * Braňte se, ale férově!

    Příloha

    • Přehled pravopisných pravidel
    • Přehled funkčních stylů

    Rejstřík

    S učebnicí vloženou do košíku zákazníci často kupují:

    S titulem Český jazyk a komunikace pro SŠ 2.díl - Učebnice souvisí:

    Souhlas s použitím souborů cookies

    Tento web používá soubory cookies. Kliknutím na tlačítko souhlasím, to berete na vědomí. Další informace
    Souhlasím a zavřít.
    Nesouhlasím. Budou použity jen cookies nutné pro chod webu.

    Zboží bylo vloženo do košíku

    S učebnicí vloženou do košíku zákazníci často kupují:

    Opravdu chcete vyprázdnit košík?