- Formát:
- B5 (16 x 23 cm)
- Počet stran:
- 153
Rozvoj vnímání a poznávání.
Tato příručka navazuje na monografii Teorie, diagnostika a náprava specifických poruch učení (Portál 2000, 2. vydání). Protože přílohy nevycházejí samostatně, uvádím opět v první části informace o jejich významu a použití. Kapitola o nápravných technikách je v textu rozšířena a doplněna příklady. Oddíl o potížích v matematice a jejich překonávání je přepracován.
Co to jsou specifické poruchy učení, není jednoduchá otázka. Zcela nezvratné je, že existují a výrazně nepříznivě ovlivňují vzdělávací i osobnostní rozvoj dětí ve školním věku a mají vliv i na jejich celoživotní orientaci a adaptaci ve společnosti. Mají rozličnou etiologii mimointelektového charakteru, která však negativně ovlivňuje i rozvoj kognitivních a intelektových funkcí. Proto je důležité, abychom u dětí vědomě tyto funkce rozvíjeli. Dnes je již nezvratně dokázáno, že náprava specifických obtíží učení se musí provádět i specifickými metodami. Neméně důležitá je diagnostika vývojových poruch učení, abychom rozvíjeli s dítětem skutečně to, co jeho obtíže vyvolává, a netrápili jeho i sebe neúčelnými cviky. Předpokládám proto u čtenáře znalost alespoň těch kapitol z mé monografie, které se týkají otázek rozvoje vnímání, paměti a diagnostiky a zásad nápravy specifických poruch učení. Uvedení těchto částí v předkládané publikaci by bylo již zdvojením informací.
Nejprve se budeme zabývat rozvojem poznávacích funkcí, které ovlivňují všechny intelektové výkony, tedy i proces výuky čtení, psaní a matematiky. Do souboru jsou však zařazeny i nápravné techniky, které napomáhají rozvoji verbálních a gramatických dovedností. Závěrem se budeme zabývat otázkami matematiky a bude předveden alternativní nácvik matematických dovedností.
ROZVOJ POZNÁVACÍCH FUNKCÍ
Sluchová diferenciace řeči
TECHNIKY NÁCVIKU ČTENÍ
NÁCVIK MATEMATICKÝCH DOVEDNOSTÍ
LITERATURA
PŘÍLOHY
Zboží bylo vloženo do košíku