Košík 0 Kč
Celková cena:
0 Kč
Počet produktů:
K pokladně Košík je prázdný Zboží v košíku

    Strategie ve vzdělávání dětí a žáků se speciálními vzdělávacími potřebami

    Texty k distančnímu vzdělávání

    • výprodej
    Naše cena s DPH:
    524 Kč DPH 0%
    Dostupnost:
    skladem
    Zboží není možné momentálně zakoupit
    Autor:
    Miroslava Bartoňová, Marie Vítková
    Nakladatel:
    PAIDO
    Kód zboží:
    52438
    EAN / ISBN:
    9788073151584

    Popis produktu

    • V předloženém učebním textu se autoři zaměřili na problematiku strategie vzdělávání dětí a žáků se speciálními vzdělávacími potřebami v regionálním školství, zejména v mateřských školách, v základním a středním školství.
    • Učební text je členěn do šesti kapitol a četných subkapitol se zaměřením na tato témata: integrativní/inkluzivní vzdělávání, speciální školství, kurikulární dokumenty s akcentem na rámcové vzdělávací programy pro předškolní a základní vzdělávání, specifika vzdělávání žáků se zdravotním postižením a zdravotním znevýhodněním, sociálním znevýhodněním, specifickými poruchami učení, s mentálním postižením a souběžným postižením více vadami.

    Určeno pro:
    Střední škola
    Formát:
    B5 (16 x 23 cm)
    Počet stran:
    246

    O učebnici

    Ve vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami u nás dochází v posledních dvou desetiletích k výrazným změnám. Koncepce vzdělávacího systému se přizpůsobuje požadavkům evropské společnosti. Je naší snahou integrovat co největší počet žáků se speciálními vzdělávacími potřebami do běžných škol a školských zařízení. To však neznamená, že nerespektujeme potřeby žáků s těžkým postižením a souběžným postižením více vadami. Pro ně je vytvořena dostatečně bohatá nabídka míst ve speciálních školách a školských zařízeních, ve kterých pracují erudovaní speciální pedagogové.

    V předloženém učebním textu jsme se zaměřili na problematiku strategie vzdělávání dětí a žáků se speciálními vzdělávacími potřebami v regionálním školství, zejména v mateřských školách, v základním a středním školství. Učební text je členěn do šesti kapitol a četných subkapitol se zaměřením na tato témata: integrativní/inkluzivní vzdělávání, speciální školství, kurikulární dokumenty s akcentem na rámcové vzdělávací programy pro předškolní a základní vzdělávání, specifika vzdělávání žáků se zdravotním postižením a zdravotním znevýhodněním, sociálním znevýhodněním, specifickými poruchami učení, s mentálním postižením a souběžným postižením více vadami.

    Učební text je členěn do šesti kapitol. V první kapitole je vysvětleno současné pojetí integrativního/inkluzivního vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami, a to jak ve vztahu k zahraničí, tak k českému legislativnímu prostředí. Ve druhé kapitole je zpracován pohled na současný systém speciálnímo školství u nás se zaměřením na regionální školství - mateřské školy, základní a střední školství. Obsahem třetí kapitoly je analýza kurikulárních dokumentů. Představeny jsou rámcové vzdělávací programy pro předškolní a základní vzdělávání se zřetelem na podmínky vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami. V dalších třech kapitolách jsou postupně rozebírány strategie pro vzdělávání žáků se sociálním znevýhodněním, zejména se zaměřením na žáky romského etnika, dále se specifickými poruchami učení, s mentálním postižením a souběžným postižením více vadami. Součástí poslední kapitoly je uvedení Mezinárodní klasifikace funkčnosti, postižení a zdraví (ICF) a charakteristiky Zákona o sociálních službách.  

    Jde o studijní materiál, který je speciálně strukturovaný. Jeho specifičnost spočívá v diferenciaci textu - rozdělení na dva sloupce. V jednom je akcentována odborná stránka oboru, druhý napomáhá lepší orientace v textu. Úzký sloupec je opatřen margináliemi, jež složí jako zastřešující pojmy některých částí s cílem předložit maximálně přehledný text, v němž se studující bude lehce orientovat. Mimo jiné je tento sloupec opatřen také ikonami, které slouží jako symbolika toho, co se"odehrává" v sloupci hlavním, odborném. Upozorňujeme na důležitou definici, úkol k zamyšlení, kontrolní otázky apod.

    Samotný text si klade za cíl vést studenty k vlastní iniciativě a pozitivně je motivuje ke studiu konkrétního oboru. Na začátku každé kapitoly je uveden orientační čas pro studium. Je dobré, aby si příslušný čas studenti vyšetřili a konkrétní blok nerušeně prostudovali právě v jednom časovém úseku. Tříštění pozornosti je rozhodně na škodu.    

    Obsah učebnice

    1  Integrativní/inkluzivní vzdělávání

    • 1.1 Vymezení pojmů integrace, inkluze, segregace, exkluze
    • 1.2 Strategie ve vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami
    • 1.3 Legislativní rámec pro integrativní/inkluzivní vzdělávání
    • 1.4 Pedagogicko-psychologické poradenské služby

    2  Speciální školství

    • 2.1 Dlouhodobý záměr vzdělávání v České republice
    • 2.2 Mateřské školy
    • 2.3 Základní školství
    • 2.4 Střední školství

    3  Kurikulární dokumenty

    • 3.1 Rámcový vzdělávací program pro předškolní vzdělávání
    • 3.2 Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání
    • 3.3 RVP ZV s přílohou pro žáky s lehkým mentálním postižením
    • 3.4 Podmínky vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami

    4  Vzdělávání žáků se sociálním znevýhodněním

    • 4.1 Multikulturní výchova jako příklad průřezového tématu
    • 4.2 Strategie pro zlepšení situace vzdělávání Romů
    • 4.3 Postavení a funkce přípravné třídy
    • 4.4 Spolupráce školy s romskou rodinou

    5  Vzdělávání žáků se specifickými poruchami učení

    • 5.1 Etiologie specifických poruch učení
    • 5.2 Projevy specifických poruch učení
    • 5.3 Poradenství a diagnostika žáků s SPU
    • 5.4 Intervence a reedukace žáků s SPU

    6  Vzdělávání žáků s mentálním postižením a souběžným postižením více vadami

    • 6.1 Rámcový vzdělávací program pro základní školu speciální
    • 6.2 Vzdělávání žáků s těžkým mentálním postižením a souběžným postižením více vadami
    • 6.3 Mezinárodní klasifikace funkčnosti, postižení a zdraví
    • 6.4 Zákon o sociálních službách - charakteristika

    Seznam obrázků a tabulek

    Literatura

     

     

     

     

    Souhlas s použitím souborů cookies

    Tento web používá soubory cookies. Kliknutím na tlačítko souhlasím, to berete na vědomí. Další informace
    Souhlasím a zavřít.
    Nesouhlasím. Budou použity jen cookies nutné pro chod webu.

    Zboží bylo vloženo do košíku

    S učebnicí vloženou do košíku zákazníci často kupují:

    Opravdu chcete vyprázdnit košík?