Košík 0 Kč
Celková cena:
0 Kč
Počet produktů:
K pokladně Košík je prázdný Zboží v košíku

    -13%

    • Český jazyk 6.r. - Procvičujeme, opakujeme

    Český jazyk 6.r. - Procvičujeme, opakujeme

    Naše cena s DPH:
    89 Kč DPH 0%
    Původní cena s DPH:
    102 Kč
    Ušetříte:
    13 Kč
    Dostupnost:
    skladem
    ks
    DO KOŠÍKU
    Autor:
    Hoffmann Bohuslav, Hoffmannová Jana, Müllerová Olga
    Nakladatel:
    PRÁCE VYDAVATELSTVÍ
    Kód zboží:
    10509
    EAN:
    9788020804778
    ISBN:
    8020804773

    Určeno pro:
    6. ročník
    Formát:
    B5 (16 x 23 cm)
    Počet stran:
    112

    O učebnici

    Tato učebnice Procvičujeme, opakujeme doplňuje vaše dvě učebnice pro 6. ročník: Mluvnici Literaturu a komunikaci. 

    V její první části si budeme utvrzovat všechno to, co jsme si o češtině vyložili v Mluvnici. Opustíme Karla Čapka a jeho Mloky a zaměříme se na texty jiné. Jsou to úryvky textů z knih známých i méně známých spisovatelů a publicistů nebo i z denního tisku. Některá cvičení jsou sestavena z vět vytvořených tak, aby v nich byly obsaženy příslušné gramatické jevy, v jiných naopak budete sestavovat věty sami. Řada cvičení je založena na vyplňování tabulek. Cvičení ve všech devíti kapitolách jsou určena k tomu, abyste si důkladně procvičili probranou mluvnici a abyste si zopakovali také pravopis. Cvičení můžete dělat i doma; pro řešení těch obtížnějších, zvlášť když je třeba provést více úkonů a operací, vám většinou dává návod vzor, případně vám jistě poradí váš učitel nebo vaše učitelka.

    Ve druhé části vám nabízíme některé další příležitosti k tomu, abyste mluvili, psali - prostě komunikovali se svým okolím. Znovu budete vyjadřovat své postoje a pocity, budete vypravovat a popisovat, podávat zprávy, pořizovat si výpisky, předvádět dialogy. Také z oblasti literární komunikace si připomenete a s pomocí několika (lyrických, epických i dramatických) textů procvičíte některé základní pojmy. Toto prohlubování a opakování učiva si zpestříte luštěním hádanek. Závěrečné téma vám pak poskytuje možnost plnit ve skupinách nejrůznější komunikační úkoly a ověřit si, jak jste si osvojili jednotlivé slohové útvary.

    Tato učebnice má skutečně sloužit k opakování a procvičování - ne už k osvojování nové látky. Proto druhá část věnovaná literární komunikaci už neobsahuje informace o autorech literárních ukázek ani výklad užívaných pojmů. Potřebujete-li si některé části učiva připomenout, vraťte se vždy k učebnici Literatura a komunikace; a pokud se u textů k procvičování setkáte se jmény autorů, které dosud neznáte, doplňte si informace o nich samostatně nebo s pomocí učitele.    

    Obsah učebnice

    MLUVNICE

    1. Slovo a jeho stavba: slovo základové a slovo odvozené, slovotvorný základ, přípona, předpona, koncovka, kořen slova, slova příbuzná. Odvozování slov a pravopis
    2. Jednoduchá věta, část podmětová a přísudková; podmět
    3. Podstatná jména; rod, životnost, číslo, pád; skloňování, vzory. Podmět vyjádřený jinak než podstatnými jmény
    4. Přívlastek shodný a přívlastek neshodný; přístavek. Přídavná jména
    5. Zájmena; jejich druhy a platnost ve větě. Skloňování osobních zájmen
    6. Slovesa, přísudek. Předmět
    7. Příslovce; příslovečné určení
    8. Předložky, spojky, částice, citoslovce. Slovní druhy a větné členy; skladební dvojice; shoda, řízenost, přimykání
    9. Zvuková stránka věty a slova. Čeština a její podoby; čeština a jiné jazyky

    LITERATURA A KOMUNIKACE

    II.A.  Umíme vyjadřovat své city, prožitky, postoje...? Jak to dělají lyričtí básníci?

    • 1. Autor a lyrický subjekt (hrdina, mluvčí) básně
    •     P. Bezruč: Ostrava
    • 2. Báseň. Verš. Přirovnání
    •     J. Vrchlický: Za trochu lásky
    •      Křížovka
    • 3. Píseň. Přirovnání. Refrén
    •     J. Seifert: Píseň o rodné zemi
    •     Terčovka
    • 4. Vyjadřování postojů, názorů
    •     J. V. Sládek: Pašíkova sláva
    •     K. Čapek: Tonda
    • 5. Vyjadřování citů, lidských vztahů
    •     J. Neruda: Matičce
    • 6. Vyjadřování pocitů (hlavně účasti, solidarity)

    II. B.  Umíme vypracovat a popisovat? Epika, příběh

    • 1. Vypravěč v umělecké próze
    •     V. Vančura: Kubula a Kuba Kubikula
    • 2. Epické žánry: pohádka
    •     Proč lidé mají rádi Měsíc
    • 3. Vypracování
    • 4. Vypravování + zpráva
    • 5. Popis pracovního postupu, návod
    •     M. D. Rettigová: Postní topinky
    •     J. Břízová - M. Klimentová: Topinky se sýrem a vejci
    •     P. Hora: Syté toasty pro hladovce
    • 6. Popis osoby + charakteristika; popis místa

    II. C.  Dialog a monolog v životě a dramatické umění

    • 1. Drama a divadlo. Dialog, monolog
    •     V. K. Klicpera: Veselohra na mostě
    • 2. Dialog a monolog. Scénické poznámky. Přirovnání
    •     E. Rostand: Cyrano z Bergeracu
    •     Doplňovačky
    • 3. Dialog: zdvořilost
    •     K. Čapek: Druhá loupežnická pohádka
    • 4. Dialog - beseda (schopnost získávat a poskytovat informace)
    •     Karel Čapek: (slovníkové heslo)
    •     H. Koželuhová: Karel a koníčky
    • 5. Píseň - dialog - dramatizace
    •     Švarný tambor
    • 6. Monolog: řečnický projev
    •     F. Palacký: Přípitek při oslavě položení základního kamene k Národnímu divadlu

    Téma pro plnění různých komunikačních úloh  

    Souhlas s použitím souborů cookies

    Tento web používá soubory cookies. Kliknutím na tlačítko souhlasím, to berete na vědomí. Další informace
    Souhlasím a zavřít.
    Nesouhlasím. Budou použity jen cookies nutné pro chod webu.

    Zboží bylo vloženo do košíku

    S učebnicí vloženou do košíku zákazníci často kupují:

    Opravdu chcete vyprázdnit košík?