Košík 0 Kč
Celková cena:
0 Kč
Počet produktů:
K pokladně Košík je prázdný Zboží v košíku

    Knížka pro učitele k učebnicím matematiky 8.r. ZŠ

    Naše cena s DPH:
    156 Kč DPH 10%
    Dostupnost:
    skladem
    ks
    DO KOŠÍKU
    Autor:
    Odvárko Oldřich, Kadleček Jiří
    Nakladatel:
    PROMETHEUS
    Kód zboží:
    28984
    ISBN:
    8071961973
    PROMETHEUS

    Popis produktu

    • Metodická příručka doplňuje třídílnou učebnici matematiky pro 8. ročník. Jsou v ní zařazeny alternativní postupy výkladu, náměty k práci ve třídě, hry, historické poznámky, prostě vše co může vyučujícím pomoci v jejich každodenní práci.

     

    Určeno pro:
    8. ročník
    Formát:
    B5 (16 x 23 cm)
    Počet stran:
    101

    O učebnici

    Pokud jste využívali naši Knížku pro 6. a 7. ročník, snadno zjistíte, že se v úvodu a obecné části místy opakujeme. Snažíme se tím vyjít vstříc "novým" čtenářům. Navíc se nám některé věci zdají pro pochopení autorského záměru i pro optimální využívání našich učebnic natolik podstatné, že je nemůžeme opominout.

    Naše učebnice jsou psány pro žáky a tomu odpovídá jejich forma, jazyk i obsah. Chceme žáky učit, jak mají samostatně pracovat s informacemi. Proto bychom se velice přáli , aby Vaši žáci s našimi učebnicemi trvale a co nejsamostatněji pracovali.

    Tato Knížka pro učitele je autorským průvodcem po učebnicích. Vysvětlujeme v ní naši koncepci a záměry, doporučujeme různé způsoby práce, ukazujeme možné alternativní postupy a přinášíme návody k aktivitám žáků, jako jsou například manipulace, konstrukce modelů, hry a soutěže.

    Nejlepších výsledků dosahuje učitel, který výuku promýšlí, vytváří a doplňuje podle vlastních představ. Proto Vám naše materiály nechceme vnucovat, ale jen nabídnout a ponechat Vám co největší prostor pro vlastní tvořivou práci.

    Tato Knížka má být rádcem a pomocníkem i pro začínající kolegy a pomáhat jim při rozmýšlení látky a přpravách na hodiny. Upozorňujeme je na cíle kapitol a článků, na smysl motivačních úloh, na strukturu textu, dáváme jim podněty pro eventuální rozšíření metodických postupů.

    Po tomto úvodu následuje krátká obecná část, ve které vysvětlujeme stavbu a dělení textu v učebnicích a uvádíme několik myšlenek a vztahů, které mají obecnější platnost. Poté následuje hlavní část, tři obšírné komentáře k jednotlivým dílům učebnice; názvy kapitol a článků i značení úloh a cvičení přesně odpovídají příslušným partiím v učebnicích.

    Velkou zásluhu na tom, co je v našich učebnicích i v této Knížce dobrého, mají naše spolehlivé spolupracovnice, zkušené učitelky matematiky ze základních škol, a pozorní a odpovědní recenzenti.  

    Obsah učebnice

    A   OBECNÁ ČÁST

    • A1    O práci s učebnicí
    • A2    O řešení úloh
    • A3    O črtání a rýsování
    • A4    O terminologii a symbolech
    • A5    O osnově matematiky pro 8. ročník a o časovém rozdělení učiva

    B   SPECIÁLNÍ ČÁST

    8/1  Mocniny a odmocniny; Pythagorova věta; výrazy

    1  DRUHÁ MOCNINA A DRUHÁ ODMOCNINA

    • 1.1  Co je druhá mocnina
    • 1.2  Umocňujeme zpaměti a porovnáváme
    • 1.3  Odhadujeme a počítáme druhé mocniny
    • 1.4  Co je druhá odmocnina
    • 1.5  Odmocňujeme zpaměti a porovnáváme
    • 1.6  Odhadujeme a počítáme druhé odmocniny

    2  PYTHAGOROVA VĚTA A JEJÍ UŽITÍ

    • 2.1  Seznamujeme se s Pythagorovou větou
    • 2.2  Pythagorova věta v rovině
    • 2.3  Pythagorova věta v prostoru

    3  MOCNINY S PŘIROZENÝM MOCNITELEM

    • 3.1  Co je třetí mocnina
    • 3.2  Co je mocnina s přirozeným mocnitelem
    • 3.3  Pravidla pro počítání s mocninami
    • 3.4  Zápis čísla v desítkové soustavě

    4  SOUHRNNÁ CVIČENÍ

    5  VÝRAZY

    • 5.1  Číselné výrazy
    • 5.2  Výrazy s proměnnými
    • 5.3  Výrazy v matematice i v životě
    • 5.4  Úlohy na závěr

    6  MNOHOČLENY

    • 6.1  Co je mnohočlen
    • 6.2  Sčítání a odčítání mnohočlenů
    • 6.3  Násobení mnohočlenů
    • 6.4  Rozklad mnohočlenu na součin
    • 6.5  Vzorce usnadňující úpravy

    7  SOUHRNNÁ CVIČENÍ

    8/2  Lineární rovnice; základy statistiky

    1  ŘEŠENÍ ROVNIC

    • 1.1  Připomínáme si výrazy
    • 1.2  Co znamená řešit rovnici
    • 1.3  Ekvivalentní úpravy rovnic
    • 1.4  Řešení lineárních rovnic
    • 1.5  Úlohy na závěr

    2  ROVNICE KOLEM NÁS

    • 2.1  Jak na slovní úlohy
    • 2.2  Úlohy jednoduché i složitější
    • 2.3  Výpočet neznámé ze vzorce

    3  SOUHRNNÁ CVIČENÍ

    4  ZÁKLADY STATISTIKY

    • 4.1  Statistické šetření
    • 4.2  Diagramy
    • 4.3  Aritmetický průměr, modus a medián
    • 4.4  Úlohy na závěr

    5  SOUHRNNÁ CVIČENÍ

    8/3  Kruh, kružnice, válec; konstrukční úlohy

    1  KRUŽNICE A KRUH

    • 1.1  Kružnice a kruh
    • 1.2  Kružnice a přímka
    • 1.3  Dvě kružnice
    • 1.4  Thaletova věta
    • 1.5  Délka kružnice a obvod kruhu
    • 1.6  Obsah kruhu
    • 1.7  Úlohy na závěr

    2  VÁLEC

    • 2.1  Válec a jeho síť
    • 2.2  Povrch válce
    • 2.3  Objem válce

    3  SOUHRNNÁ CVIČENÍ

    4  KONSTRUKČNÍ ÚLOHY

    • 4.1  Množiny bodů v rovině
    • 4.2  Konstrukce trojúhelníků
    • 4.3  Konstrukce čtyřúhelníků
    • 4.4  Úlohy na závěr

    5  SOUHRNNÁ CVIČENÍ

    LITERATURA

     

    Zákazníci s tímto zbožím často kupují:

    Tento web používá soubory cookies. Používáním tohoto webu nebo kliknutím na tlačítko souhlasím, to berete na vědomí. Další informace Souhlasím

    Zboží bylo vloženo do košíku

    S učebnicí vloženou do košíku zákazníci často kupují: