Košík 0 Kč
Celková cena:
0 Kč
Počet produktů:
K pokladně Košík je prázdný Zboží v košíku

    Učíme se počítat - Pracovní listy pro prevenci dyskalkulie

    Naše cena s DPH:
    170 Kč DPH 10%
    Dostupnost:
    skladem
    ks
    DO KOŠÍKU
    Autor:
    Olga Zelinková
    Nakladatel:
    PORTÁL
    Kód zboží:
    57141
    EAN:
    9788026214069
    PORTÁL

    Popis produktu

    Pracovní listy pro prevenci dyskalkulie pomáhají předškolním a mladším dětem vstoupit do světa čísel, do vztahů mezi skupinami prvků, učí je porovnávat, odhadovat množství a podobně.

    Úkoly mají zábavný charakter, který odpovídá potřebám a možnostem dětí.

    Doc. PaedDr. Olga Zelinková, CSc., je speciální pedagožka zabývající se především problematikou specifických poruch učení. Je autorkou řady knih, v Portále vyšly Poruchy učení, Dyslexie v předškolním věku?, Pedagogická diagnostika a individuální vzdělávací program, Pomoz mi, abych to dokázal, Mám dyslexii a Dyspraxie.

    Formát:
    A4 (21 x 30 cm)
    Počet stran:
    64

    Recenze

    Proč v předškolním věku?

    Dítě v předškolním věku je neobyčejně vnímavé. Osvojování různých vědomostí a dovedností probíhá přirozeně v běžných denních činnostech a v cílených aktivitách formou hry. Není zatíženo obavami ze známek, popřípadě z neúspěchu ve škole a ve srovnání se spolužáky.

    V té době je zralé pro osvojování poznatků, které jsou nezbytně nutné pro zahájení vyučování matematiky. Též je schopné osvojit si psané číslice ve spojení s jejich obsahem a první manipulaci s číslicemi.

    Pokud přichází do školy dobře připravené, zvládá počáteční výuku bez obtíží, z výsledků má radost, vytváří se pozitivní vztah ke škole, který je jedním z předpokladů úspěšného vzdělávání. 

    Jak používat pracovní listy

    Pracovní listy jsou jednou z cest, jak připravovat dítě pro školu, rozvíjet ho v různých oblastech. Jsou též smysluplnou náplní volného času. Poskytují náměty pro řešení podobných úkolů v průběhu dne. V ideálním případě pracuje dítě společně s rodičem, přičemž zachováváme následující doporučení:

    Nespěchat. Dítě potřebuje čas k zamyšlení se nad úkolem i k jeho provedení, zpracování všech podnětů. Rychlost není chytrost. Veďme dítě k pečlivosti. Soutěživé hry vedoucí k rychlosti nevytvářejí prostor pro přemýšlení.

    Aktivita dítěte nemusí vždy znamenat "něco dělat". I pozorování, komentování, hodnocení je činnost, která má svůj význam.

    Přestože jsou pracovní listy zaměřené na aktivity související s matematikou, nesmí být řeč opomíjena. Z každého listu lze vytěžit maximum. Dítě by mělo mluvit, jmenovat, co je na obrázku, číst číslice, zdůvodňovat svůj postup. Učí se přesně vnímat řeč. Proto čteme zadání zřetelně, vedeme k přesnému vnímání úkolů a následnému provádění pokynů (spoj čarou, označ, vybarvi, zakroužkuj).

    Stejně jako v řadě jiných činností i zde platí, že méně je více. Je lepší vypracovat jeden pracovní list každý den než tři pracovní listy za sebou.

    Obsah učebnice

    Cíl a obsah pracovních listů:

    • 1. - 4. Tvoření skupin podle účelu, vyloučením prvku, podle společných znaků, podle nadřazených pojmů.
    • 5. Porovnávání předmětů podle velikosti - slovní zásoba, přesnost, vyjadřování.
    • 6. - 8. Rozlišování figury na pozadí, orientace na ploše (předměty, geometrické tvary, obrázky).
    • 9. Určování více - méně, globální množství
    • 10. - 13. Počítání předmětů a dokreslování, spojování stejného počtu.
    • 14. Dělení slov na slabiky, počítání slabik.
    • 15. Cvičení zrakové paměti.
    • 16. - 17. Prostorové vnímání, zraková paměť.
    • 18. Prostorové vnímání.
    • 19. - 20. Orientace v prostoru, číslovky řadové.
    • 21. Párové přiřazování, porovnávání více - méně.
    • 22. - 23. Prostorová orientace, stupňování přídavných jmen.
    • 24. Tvoření skupin - dvojice, trojice.
    • 25. - 27. Číslice 1-3, počítání předmětů, spojování s číslicí.
    • 28. Číselná řada 1-3, počítání předmětů, spojování s číslicemi.
    • 29. Časová posloupnost, řazení obrázků.
    • 30. Reverzní tvary - rozlišování.
    • 31. Číslice 4, počítání předmětů, spojování s číslicí.
    • 32. Číselná řada 1-4, počítání předmětů, spojování s číslicemi.
    • 33. - 34. Rozlišování a vyhledávání geometrických tvarů.
    • 35. Číslice 5, počítání předmětů, spojování s číslicí.
    • 36. Rozklad počtu 5, číselná řada 1-5.
    • 37. Číslice 6, počítání předmětů, spojování s číslicí, dokreslování do množství 6.
    • 38. Rozklad počtu 6, číselná řada 1-6.
    • 39. Čtení číslic, vybarvování odpovídajícího počtu předmětů.
    • 40. Číslice 7, číselná řada 1-7, počítání předmětů, spojování s číslicí.
    • 41. Číselná řada 1-7, spojování číslic s odpovídajícím počtem, spojování rámečků s počtem prvků 7.
    • 42. Počítání koleček, konfigurace 7, vybarvování podle odpovídajícího počtu předmětů.
    • 43. Číslice 8, počítání prvků, dokreslování do osmi.
    • 44. - 45. Číselná řada 1-8, spojování talířů s osmi koláčky, vybarvení odpovídajícího počtu koleček.
    • 46. Dokreslování postavy, vnímání těla, pojmenování částí těla.
    • 47. Číslice 9, číselná řada 1-9, spojování předmětů do počtu 9.
    • 48. Počítání předmětů, spojování s odpovídající číslicí.
    • 49. Počítání předmětů, určování a kreslení "o jeden více", "o jeden méně".
    • 50. Číslice 10, číselná řada 1-10.
    • 51. Dopočítávání do 10. Konfigurace do 10.

    Použitá literatura:

    Kaslová M.: Předmatematické činnosti v předškolním věku.

     

    Zákazníci s tímto zbožím často kupují:

    Tento web používá soubory cookies. Používáním tohoto webu nebo kliknutím na tlačítko souhlasím, to berete na vědomí. Další informace Souhlasím

    Zboží bylo vloženo do košíku

    S učebnicí vloženou do košíku zákazníci často kupují: