Košík 0 Kč
Celková cena:
0 Kč
Počet produktů:
K pokladně Košík je prázdný Zboží v košíku

    Občanská výchova 6.r. ZŠ

    Naše cena s DPH:
    148 Kč DPH 10%
    Dostupnost:
    skladem
    ks
    DO KOŠÍKU
    Autor:
    Dudák Vladislav, René Inquort, Richard Mareda
    Nakladatel:
    SPN
    Kód zboží:
    30124
    EAN:
    9788072350612
    ISBN:
    8072350617
    SPN

    Popis produktu

    • První část čtyřdílné řady učebnic pro 6. - 9. ročník ZŠ a pro odpovídající ročníky víceletých gymnázií.
    • Ucelená, prakticky zaměřená řada učebnic na příkladech blízkých věku žáků probírá učivo dané osnovami vzdělávacího programu Základní škola.
    • Pro každý ročník je určena jedna barevná učebnice formátu A5, obsahující množství úkolů a námětů pro tvořivou práci ve vyučování.
    • Učebnice mají jednotnou schvalovací doložku MŠMT ČR. 
       

    Určeno pro:
    6. ročník
    Formát:
    A5 (15 x 21 cm)
    Počet stran:
    164

    Recenze

    Poznámka pro učitele

    Učebnice Občanská výchova pro 6. ročník ZŠ a odpovídající ročník víceletých gymnázií vychází z daných, platných osnov vzdělávacího programu Základní škola. Pojetí osnov rovněž rozhodlo o její struktuře stejně jako o struktuře navazujících učebnic pro 7. - 9. ročník ZŠ. Pro značnou náročnost učiva předepsaného osnovami autoři usilovali o co nejpřehlednější a didakticky nejpropracovanější postup. Učivo je děleno do pěti základních, poměrně rozsáhlých kapitol uvedených vždy barevnou motivační ilustrací. Každá kapitola je složena z několika podkapitol, jež na sebe logicky navazují. Vzhledem k rozsahu jednotlivých podkapitol byl text ještě dále rozčleněn na menší obsahové oddíly, které se věnují vždy jednomu tématu a tvoří samostatný uzavřený celek. Mají velmi individuální rozsah v závislosti na závažnosti tématu, které je v nich rozpracováno.

    Tato struktura v žádném případě nenaznačuje jakoukoli souvislost typu vyučovací hodina = jeden oddíl. Jak velkým tempem bude učitel s žáky postupovat, záleží na jeho zájmu a také na schopnostech a dosavadních znalostech žáků. Při experimentálním ověřování učebnice učitelé běžně pracovali v jedné hodině se dvěma až třemi oddíly, některé zadávali k domácí přípravě. Není důvodu, proč takto nepostupovat i dále. Učebnice důsledně rozšiřuje základní a doplňkové učivo a různé zajímavosti (rozšiřující učivo je uvedeno v rámečcích). Doplňkem základního učiva jsou rovněž pasáže zvané K zamyšlení. Jejich smysl je jasný - podnítit žáky k samostatnému uvažování o problémech, s nimiž se prostřednictvím učebnice seznámí. Úkoly pro shrnutí, opakování a hlubší zamyšlení nad jednotlivými tématy učebnice jsou koncipovány rovněž ve třech úrovních: za každým tematickým oddílem naleznete základní sestavu otázek k zjištění, jak žáci pochopili nové učivo a jak jej dovedou aplikovat. Druhou úrovní jsou pasáže Opakování - matka moudrosti, které jsou souhrnným opakováním na vyšší úrovni zobecnění. Třetí, nejvyšší rovinou jsou Ohléhnutí za kapitolou. Přinášejí krátké souvislé shrnutí (připomenutí) probraného učiva. Jeho účelem je upevnit vnímání probrané látky v celku všech souvislostí. Následuje řada otázek zaměřených zejména na interakci a kolektivní řešení problémů (diskuse, modelové situace, dramatizace a podobně).

    Autoři učebnice usilovali o to, aby látka probíraná po celý rok byla v učebnici vnitřně prokomponována od úvodní kapitoly až po závěr a vytvářela jednotný celek, pokud toho lze s ohledem na dikci osnov dosáhnout. Snažili se rovněž učebnicí naznačit žákovi, že učivo občanské výchovy je praktická záležitost, jakkoli to tak chvílemi nevypadá, a že se jedná o věci, s nimiž se bude ve svém životě běžně setkávat.      

    Obsah učebnice

    ČLOVĚK A JEHO SVĚT

    DO ŠKOLY A DO OBCE aneb VĚDĚT, JAK NA TO A KUDY KAM

    Škola hrou aneb Každá hra má svá pravidla

    • Pravidla hry
    • Není škola jako škola
    • Když chybí porozumění, je veškerá moudrost ta tam
    • Zahálka - čertův polštář
    • Není vítěze ani poražených
    • Když něco "nehraje"
    • Opakování - matka moudrosti

    O obci a lidské sounáležitosti

    • Kolik je na světě obcí?
    • Obec jako základní územní samosprávný celek
    • Co mají lidé v obci společného
    • Obecní zřízení
    • K čemu je nám obec dobrá
    • Opakování - matka moudrosti

    Ohlédnutí za kapitolou

    KDE DOMOV MŮJ aneb O RODNÉM KRAJI, VLASTI A O VŠEM, CO POVAŽUJEME ZA NAŠE SPOLEČNÉ TRADICE

    Regiony - kraje našich domovů

    • Co je to region
    • Regionální zvláštnosti
    • Regiony v minulosti a přítomnosti
    • Opakování - matka moudrosti

    Vlast - náš společný region a domov

    • Vlast a vlastenectví - jen prázdná slova?
    • Pro koho je naše vlast domovem
    • V srdci Evropy
    • Co naši vlast proslavilo a čím se můžeme pochlubit dnes
    • Vážíme si naší mateřštiny?
    • Nejdůležitější symboly našeho státu
    • Opakování - matka moudrosti

    Lidé v koloběhu času

    • Výroční obyčeje a zvyky na jaře
    • Výroční obyčeje a zvyky k příchodu léta, v létě a na podzim
    • Zimní výroční obyčeje a zvyky
    • Další významné dny a svátky během roku
    • Opakování - matka moudrosti

    Ohlédnutí za kapitolou

    CO VŠECHNO DOKÁŽE ČLOVĚK  aneb O KULTUŘE A LIDSKÉ SCHOPNOSTI TVOŘIT

    Kultura a její projevy 

    • O lidské schopnosti tvořit
    • Co je to kultura
    • Tři hlavní součásti kultury
    • Význam kultury pro člověka
    • Opakování - matka moudrosti

    Kulturní bohatství

    • Kulturní bohatství a kulturní dědictví
    • O kulturní sounáležitosti
    • Kulturní instituce a význam vzdělání
    • Opakování - matka moudrosti

    Člověk mezi kulturami

    • Kolik existuje kultur
    • Co jsou to kulturní vzorce chování
    • O porozumění mezi kulturami
    • Opakování - matka moudrosti

    O masové kultuře

    • Co je to masová kultura
    • Masmédia a zábavní průmysl
    • Umění žít kulturně
    • Opakování - matka moudrosti

    Ohlédnutí za kapitolou

    NAUČ SE SYNEČKU HOSPODAŘIT aneb O MAJETKU, PENĚZÍCH, HOSPODAŘENÍ A O ŠTĚSTÍ

    Majetek a jeho vlastnictví

    • O lidské potřebě vlastnit
    • Právo na vlastnictví
    • Kdo může být vlastníkem
    • Kdo další může být vlastníkem?
    • Opakování - matka moudrosti

    Druhy majetku, peníze a jejich význam

    • Druhy majetku
    • Peníze jako prostředek směny
    • Další funkce peněz
    • Opakování - matka moudrosti

    Jak se tvoří majetek, odkud se berou peníze

    • Lidská práce - zdroj našeho bohatství
    • Jak získat peníze
    • Opakování - matka moudrosti

    Aby se nám peníze nerozkutálely

    • Umění být dobrým hospodářem
    • K čemu je nám rozpočet
    • Opakování - matka moudrosti

    Majetek a štěstí v životě člověka

    • Životní úroveň
    • O chudobě a bohatství
    • Opakování - matka moudrosti

    Ohlédnutí za kapitolou

    POZVÁNÍ DO SPOLEČNOSTI aneb ŽIJEME S DRUHÝMI LIDMI

    Být spolu, nebýt sami

    • Co mají společnosti společného
    • O Robinsonech a lidské osamělosti
    • Opakování - matka moudrosti

    Soužití a setkávání

    • Mezi lidi, nebo do společnosti?
    • Každé JÁ patří k nějakému MY
    • O Beatles, rodině a jiných skupinách
    • Opakování - matka moudrosti

    Jeden za všechny, všichni za jednoho

    • O naší nesoběstačnosti
    • Nejen v nouzi poznáš přítele
    • Opakování - matka moudrosti

    Jak to chodí ve společnosti

    • Společnost jako celek...
    • ... a soudržnost jejích částí
    • Jak se do lesa volá, tak se z lesa ozývá
    • Opakování - matka moudrosti

    Dorozumívání a porozumění

    • Být spolu znamená rozumět si
    • Kdo jsme a kam jdeme
    • Opakování - matka moudrosti

    Ohlédnutí za kapitolou

    CO VÁS ČEKÁ O PRÁZDNINÁCH

     

     

     

    Tento web používá soubory cookies. Používáním tohoto webu nebo kliknutím na tlačítko souhlasím, to berete na vědomí. Další informace Souhlasím

    Zboží bylo vloženo do košíku

    S učebnicí vloženou do košíku zákazníci často kupují: