Košík 0 Kč
Celková cena:
0 Kč
Počet produktů:
K pokladně Košík je prázdný Zboží v košíku

    Přírodopis IV pro 9.ročník ZŠ

    Naše cena s DPH:
    175 Kč DPH 10%
    Dostupnost:
    skladem
    ks
    DO KOŠÍKU
    Autor:
    Václav Cílek, Dobroslav Matějka, Radek Mikuláš, Václav Ziegler
    Nakladatel:
    SCIENTIA
    Kód zboží:
    15604
    EAN:
    9788071832041
    ISBN:
    8071832049
    SCIENTIA

    Popis produktu

    Náplň učebnice plně odpovídá osnovám přírodopisu pro 9. ročník, tj. učivu o neživé přírodě.

    Tímto dílem se uzavírá kompletní řada přírodopisů, o jejichž koncepci jsme již psali v anotaci prvního dílu. Probírané celky v přírodopise (v závorce jsou uvedeny názvy jednotlivých kapitol): I ZEMĚ – NÁŠ DOMOV (jak vznikl svět, stavba Země, pohyb kontinentů, tektonika, sopečná činnost a zemětřesení, magma a vyvřelé horniny, zvětrávání, eroze, usazené horniny, přeměněné horniny, minerály a jejich vznik, ložiska a jejich vznik, obrazové přehledy minerálů a hornin), II HISTORIE ZEMĚ (prahory a starohory, vznik a vývoj života, prvohory, druhohory, třetihory, čtvrtohory, koloběh hmoty a prvků, kosmické vlivy, obrazový přehled vývoje Země), III ČLOVĚK MĚNÍ A CHRÁNÍ SVĚT (vývoj člověka, jak člověk měnil svět, půda jako zrcadlo krajiny, blahodárná a nebezpečná voda, vzdušný oceán, krajina a její funkce, krajinné typy, tvorba krajiny, chráníme svět a pečujeme o něj). 

    Určeno pro:
    9. ročník
    Formát:
    A4 (21 x 30 cm)
    Počet stran:
    135

    O učebnici

    V této knížce předkládáme ucelený příběh planety Země. Je o tom, jak Země vypadá a jak "pracuje", co víme o její minulosti i jaké místo na ní zaujal a zaujímá člověk. Z určité části se jedná o poznatky, které přinesla věda až v posledních desetiletích. Aby náš "příběh" byl přesvědčivý, je dokreslen řadou podrobností, které nám umožňují vyjádřit nejen co, ale také proč se to v dějinách naší planety stalo a co z toho pro nás vyplývá.

    To neznamená, že bychom předpokládali, že si budete pamatovat jméno trilobita na straně.....dole! Chtěli bychom, abyste si např. uvědomili, že nesčetné nálezy zkamenělin museli vědci přesně popsat a navzájem porovnat (a nakonec pojmenovat). Nechceme, abyste si zapamatovali, že to byl Giovanni Arduino, kdo zavedl i nám známá jména prvohory, druhohory a třetihory. Byli bychom ale rádi, abyste si uvědomili, že nadaný jednotlivec mnohokrát dokázal ovlivnit vývoj celého vědního oboru a že jeho jméno je nám dodnes známo. Není důležité vědět, kolik hodin denně mosambické ženy čerpají a nosí vodu. Důležité je ale uvědomit si, že vaši vrstevníci v řadě chudých zemí světa musejí hodiny denně pracovat pro přežití své rodiny a proč tomu tak je.

    Čteme-li zajímavou knížku, brzy zapomínáme jednotlivé podrobnosti, ale stále velmi dobře víme, "o čem knížka je". Bez podrobností by nám knížka připadala nepřesvědčivá či prostě špatně napsaná a asi bychom ji ani nedočetli. Byli bychom rádi, aby vám naše knížka připadala zajímavá a právě tak jste ji četli.       

    Obsah učebnice

      I. ZEMĚ - NÁŠ DOMOV

    • 1. Vědy o Zemi
    • 2. Jak vznikl svět?
    • 3. Stavba Země
    • 4. Pohyb kontinentů
    • 5. Tektonika
    • 6. Sopečná činnost a zemětřesení
    • 7. Magma a vyvřelé horniny
    • 8. Zvětrávání
    • 9. Eroze
    • 10. Usazené horniny
    • 11. Přeměněné horniny
    •       Obrazový přehled hornin
    • 12. Minerály a jejich vznik
    •       Obrazový přehled minerálů
    • 13. Ložiska a jejich vznik
    • 14. Suroviny - budoucnost a vliv na životní prostředí

    II. HISTORIE ZEMĚ

    • 15. Člověk poznává Zemi
    • 16. Prahory a starohory
    • 17. Vznik života
    • 18. Vývoj života
    • 19. Symbiotická Země
    • 20. Prvohory
    • 21. Druhohory
    • 22. Třetihory
    • 23. Čtvrtohory
    • 24. Geologický vývoj území České republiky
    • 25. Koloběh hmoty a prvků
    • 26. Kosmické vlivy
    • 27. Geologická budoucnost Země
    •        Obrazový přehled historie Země a vývoje života

    III. ČLOVĚK MĚNÍ A CHRÁNÍ SVĚT

    • 28. Vývoj člověka
    • 29. Jak člověk měnil svět
    • 30. Co přináší zvyšování počtu lidí
    • 31. Půda jako zrcadlo krajiny
    • 32. Blahodárná a nebezpečná voda
    • 33. Vzdušný oceán
    • 34. Přírodní katastrofy
    • 35. Krajina a její funkce
    • 36. Krajinné typy
    • 37. Tvorba krajiny
    • 38. Chráníme svět a pečujeme o něj
    •        Laboratorní práce
    •        Otázky a úkoly
    •        Rejstřík

    Zákazníci s tímto zbožím často kupují:

    Tento web používá soubory cookies. Používáním tohoto webu nebo kliknutím na tlačítko souhlasím, to berete na vědomí. Další informace Souhlasím

    Zboží bylo vloženo do košíku

    S učebnicí vloženou do košíku zákazníci často kupují:

    Opravdu chcete vyprázdnit košík?