Košík 0 Kč
Celková cena:
0 Kč
Počet produktů:
K pokladně Košík je prázdný Zboží v košíku

    Dyslektická čítanka pro 2. - 3. ročník

    Naše cena s DPH:
    189 Kč DPH 10%
    Dostupnost:
    skladem
    ks
    DO KOŠÍKU
    Autor:
    Zdena Michalová
    Nakladatel:
    Tobiáš
    Kód zboží:
    56302
    EAN:
    9788073111526
    ISBN:
    9788073111526

    Popis produktu

    Navazuje na díl první, po formální stránce je uspořádán stejným způsobem. Dospělý, který dle učebnice pracuje s malým čtenářem, je přesně instruován k dílčím úkonům s dítětem v záhlaví jednotlivých textů.

    Z obsahového hlediska tento díl pokrývá čtení trojpísmenné otevřené slabiky (typ pro, sto, stojí...) a slov se dvěma souhláskami uprostřed, čtení slov se slabikotvorným r, l a čtení slov se shluky souhlásek. V každém jednotlivém celku je dostatek slov nácvičných. Nechybí množství zábavných úkolů na rozvoj zrakově-sluchového vnímání (křížovky, doplňovačky, atd...) a na schopnost orientace v textu.

    Učebnice je vhodná na procvičení čtení pro děti prvních a druhých tříd bez čtenářských obtíží, pro dyslektiky k nácviku uvedených typů slov (předpokládáme druhou a třetí třídu) i pro děti na školách zvláštních.

    <

    Recenze

    Učebnice je určena nejen dětem, jež mají z odborného pracoviště stanovenou diagnózu dys, ale i všem těm, kteří čtou bez porozumění nebo mají problémy s dokonalým zvládnutím techniky čtení, u nichž vázne schopnost analýzy, syntézy, PLO, artikulace apod. Publikace je vhodná pro první třídy obecně k nácviku i docvičování čtení po prvotním osvojení písmen a k jeho dokonalému procvičení, ve druhém ročníku pro děti s obtížemi ve čtení specifického i nespecifického charakteru, pro práci individuální i skupinovou, ale též pro nácvik čtení v domácím prostředí pod vedením rodičů.

    V učebnici nejsou záměrně prováděna systematicky cvičení na rozvoj zrakové percepce, neboť ve věku, pro který je určena, se většinou musí těchto cvičení provádět velké množství a předpokládáme, že k tomuto účelu lze velmi dobře využít pracovních listů s názvem Shody a rozdíly.

    Ve většině vstupních textů se pravidelně střídají tučně vytištěné slabiky s normálními. Účelem je imitovat práci se čtecím okénkem či záložkou. Předpokládáme však, že zadání a vstupní úkoly budou číst děti společně s terapeutem. Pokládáme za samozřejmé, že kromě čtecích okének a záložek je nezbytné používat i bzučák, takže ne vždy na práci s ním odkazujeme.

    Hlavní důraz klademe na rozvoj analýzy a syntézy a na porozumění čteného textu, což je ve vyšších ročnících základem schopnosti samostatně se čtením učit. Proto text obsahuje velké množství tajenek, doplňovaček a rébusů a do procesu osvojování čtení se zapojuje levá i pravá hemisféra.

    Dětem, jež mají výrazné obtíže v určité percepčně-kognitivní oblasti, je třeba tvořivě práci s učebnicí doplňovat dalšími cvičeními se zaměřením na inkriminovanou oblast.

     

    OBSAH:

    1. Čtení trojpísmenné otevřené slabiky............................................7

    2. Čtení slov se dvěma souhláskami uprostřed...............................28

    3. Čtení slov se slabikotvorným r, l................................................39

    4. Čtení slov s dě, tě, ně..................................................................56

    5. Čtení slov s bě, pě, vě, mě..........................................................58

    6. Čtení slov s dy, ty, ny..................................................................63

    7. Čtení slov s di, ti, ni, dí, tí, ní.....................................................73

    8. Čtení slov s di, ti, ni a zároveň s dy, ty, ny.................................74

    Řešení hádanek..............................................................................77

    Použitá literatura............................................................................77

    Doporučujeme dokoupit

    Se zbožím Dyslektická čítanka pro 2. - 3. ročník zákazníci nejčastěji kupují následující zboží:

    Zboží bylo vloženo do košíku

    Doporučujeme dokoupit