Košík 0 Kč
Celková cena:
0 Kč
Počet produktů:
K pokladně Košík je prázdný Zboží v košíku

    Líný učitel - Vše o školním hodnocení

    Naše cena s DPH:
    593 Kč DPH 0%
    Dostupnost:
    skladem
    ks
    DO KOŠÍKU
    Autor:
    Robert Čapek
    Nakladatel:
    Raabe
    Kód zboží:
    57852
    EAN:
    9788074965111
    Raabe

    Popis produktu

    Hodnocení je velmi důležitou součástí práce učitele a jenom kvalitní hodnocení může ve třídě vytvořit dobré klima. Čtvrtý díl série Líný učitel představuje podporující hodnocení, které je formativní, optimistické a individualizované.

    Text se věnuje všem způsobům hodnocení, které se používají v českých školách: od klasifikace přes slovní hodnocení až k portfoliu. Ukáže mnoho hodnotících metod a způsobů sebehodnocení a vzájemného hodnocení žáků s praktickými příklady. Jednotlivé kapitoly se týkají palčivých problémů školního hodnocení, jako je průměrování známek, práce s váhami známek, testování, kriteriálního hodnocení a mnoha dalších.

    Kniha obsahuje více než sto obrázků s ukázkami té nejlepší i té nejhorší školní praxe. Svou filozofií a zaměřeností na každodenní praxi doplňuje předchozí publikace o vzdělávací strategii Líného učitele.

    Formát:
    A5 (15 x 21 cm)
    Počet stran:
    198

    O učebnici

    Pokud má učitel svou učitelskou filozofii promyšlenou, ona sama mu napoví, když přemýšlí, jaké metody zvolit a jak žáky hodnotit. Bude tedy vědět, co a jak dělat, ale také co nikdy nedělat. Hodnocení jsem se ve všech předchozích dílech Líného učitele také věnoval, ale nikdy ne tak, jak by si zasloužilo, neboť hodnocení je bezesporu jednou z klíčových dovedností učitele. Jde o osu jeho činnosti, a právě v ní se snad nejvíce ukazuje jeho učitelská filozofie. Pokud učitel z pohledu výukových metod učí kvalitně, je přímo zásadní také dobře hodnotit. A naopak, jestliže učitel z pohledu metod učí nekvalitně, dobře hodnotit ani nemůže. V této publikaci budu presentovat správné způsoby hodnocení, ale také se budu věnovat těm nevhodným.Učitel, který zvolí svůj způsob hodnocení, by měl umět analyzovat jeho klady a vědět, proč ve třídě nikdy nezvolí jiné, pedagogicky nevhodné způsoby.

    Rád bych hned v úvodu bez obalu řekl to, co bude čtenáři postupně zřejmé. Nejsem zastáncem klasifikace, stejně jako nejsem zastáncem slovního hodnocení. Nejsem zastáncem školy bez známek a ani nejsem zastáncem školy se známkami. V podstatě mi to vůbec nepřipadá důležité. Známky není třeba démonizovat, tak jako není třeba stavět na piedestal alternativy, pokud je daný učitel neumí používat. Jistě, kvalitní učitel některé věci dělat prostě nemůže a o těch také bude řeč. Jsem však rozhodně na straně kvalitního vzdělávání a tedy podporujícího hodnocení, jež je možné realizovat se známkami i bez známek. Klíček je filozofie, se kterou učitel k hodnocení přistupuje. Rád bych poskytl učitelům návod, jak o hodnocení přemýšlet, a zároveň jak ho prakticky realizovat. Ukázat, jak hodnoticí dovednosti předávat žákům, aby celý proces využili pro svůj rozvoj.    

    Obsah učebnice

    HODNOCENÍ JE SOUČÁSTÍ KLIMATU TŘÍDY 

    • KDO KOHO HODNOTÍ? 

    HODNOCENÍ UČITELE 

    • ODMĚNY A TRESTY
    • TAKHLE NE! CHYBY UČITELŮ PŘI HODNOCENÍ 
    • FORMATIVNÍ VERSUS SUMATIVNÍ
    • PODPORUJÍCÍ HODNOCENÍ
    • FORMATIVNÍ PRVKY HODNOCENÍ
    • POZITIVNÍ PRVKY PODPORUJÍCÍ HODNOCENÍ
    • SYMETRICKÉ PRVKY PODPORUJÍCÍ HODNOCENÍ
    • DOVEDNOSTNÍ PRVKY PODPORUJÍCÍ HODNOCENÍ
    • INDIVIDUALIZOVANÉ PRVKY PODPORUJÍCÍ HODNOCENÍ 
    • VYVÁŽENOST PODPORUJÍCÍHO HODNOCENÍ 
    • SROZUMITELNOST PODPORUJÍCÍHO HODNOCENÍ 
    • PODPORUJÍCÍ HODNOCENÍ V PRAXI
    • JAK VYPADÁ VYSVĚDČENÍ?
    • PODPORUJÍCÍ HODNOCENÍ NA PRVNÍ STUPNI
    • TAKHLE NE! VÝKONOVÉ HODNOCENÍ 
    • TAKHLE NE! ŠPATNÉ ZNÁMKY
    • TAKHLE NE! PRŮMĚROVÁNÍ ZNÁMEK
    • KRITERIÁLNÍ HODNOCENÍ
    • KOMBINACE HODNOCENÍ
    • HODNOCENÍ BEZ ZNÁMEK
    • PŘÍPAD DIKTÁT
    • SLOVNÍ HODNOCENÍ 
    • TAKHLE NE! KLASIFIKACE VERSUS SLOVNÍ HODNOCENÍ
    • TAKHLE NE! KLASIFIKAČNÍ ŘÁD 
    • TAKHLE NE! NEVHODNÉ KOMENTÁŘE UČITELŮ
    • JAK NA TESTY?
    • TAKHLE NE! ZKOUŠENÍ U TABULE
    • TAKHLE NE! FORMATIVNÍ ZMATKY
    • TAKHLE NE! HODNOCENÍ BODY
    • TAKHLE NE! VÁHY
    • TAKHLE NE! PROCENTA
    • ŽÁKOVSKÁ KNÍŽKA
    • TAKHLE NE! ELEKTRONICKÁ ŽÁKOVSKÁ KNÍŽKA 
    • TAKHLE NE! GALERIE ABSURDIT
    • TAKHLE NE! POZNÁMKY
    • DVA ROZHOVORY O HODNOCENÍ 
    • HODNOCENÍ V ALTERNATIVNÍCH ŠKOLÁCH
    • ALTERNATIVNÍ ZPŮSOBY HODNOCENÍ 
    • KARTY VÝHOD
    • OTÁZKY A ODPOVĚDI 

    SEBEHODNOCENÍ ŽÁKA 

    • RŮZNÉ TECHNIKY SEBEHODNOCENÍ ŽÁKA
    • TAKHLE NE! POMATENÝ DOTAZNÍK

    VZÁJEMNÉ HODNOCENÍ ŽÁKŮ 

    • RŮZNÉ TECHNIKY VZÁJEMNÉHO HODNOCENÍ ŽÁKŮ

    HODNOCENÍ VÝUKY ŽÁKY

    • RŮZNÉ TECHNIKY HODNOCENÍ VÝUKY ŽÁKY
    • LÍNÝ UČITEL NA VYSOKÉ ŠKOLE 

    PORTFOLIO

    ZÁVĚR

    LITERATURA A PRAMENY

     

     

     

     

     

    Souhlas s použitím souborů cookies

    Tento web používá soubory cookies. Kliknutím na tlačítko souhlasím, to berete na vědomí. Další informace
    Souhlasím a zavřít.
    Nesouhlasím. Budou použity jen cookies nutné pro chod webu.

    Zboží bylo vloženo do košíku

    S učebnicí vloženou do košíku zákazníci často kupují:

    Opravdu chcete vyprázdnit košík?