Košík 0 Kč
Celková cena:
0 Kč
Počet produktů:
K pokladně Košík je prázdný Zboží v košíku

    Přehled pedagogiky - Úvod do studia oboru

    4., aktualizované vydání

    Naše cena s DPH:
    366 Kč DPH 0%
    Dostupnost:
    skladem
    ks
    DO KOŠÍKU
    Autor:
    Jan Průcha
    Nakladatel:
    PORTÁL
    Kód zboží:
    53266
    EAN / ISBN:
    9788026208723
    PORTÁL

    Popis produktu

    • Mezinárodně uznávaný autor shromáždil v přehledné práci informace o současném stavu a trendech v pedagogických vědách; jejich klíčových poznatcích i otevřených otázkách.
    • Velká pozornost je věnována výzkumným metodám a informačním pramenům.
    • Kniha je určena zájemcům o studium učitelství, studentům pedagogických a sociálních oborů, učitelům, pracovníkům v oblasti managementu a státní správy ve školství.
    • Je vhodná pro přípravu k přijímacím zkouškám na pedagogické fakulty, jako úvodní učebnice pro všechny typy škol i referenční příručka pro odborníky v praxi.

    Formát:
    A5 (15 x 21 cm)
    Počet stran:
    270

    O učebnici

    Tato příručka je určena všem, kdo pedagogiku studují - na vysokých školách, vyšších odborných a středních školách, v dalším vzdělávání učitelů, v doplňujícím studiu k získání pedagogické kvalifikace apod. Zároveň chce sloužit i odborníkům v sociálních a jiných vědách a oborech praxe, i všem ostatním čtenářům, kteří se zajímají o pedagogiku a potřebují o ní získat základní informace.

    Tato účelová zaměřenost práce vedla ke specifickému ztvárnění její náplně. Knížka je pojata jako instruktivní příručka:

    • Poskytuje základní informace o různých disciplínách, tématech, teoretických a výzkumných problémech, jež ve svém souhrnu reprezentují současnou pedagogiku.
    • Za jednotlivými kapitolami je připojen výběrový seznam literatury, a to především české, a vedle toho i slovenské a zahraniční.
    • Aby se čtenář mohl co nejlépe orientovat v uváděné literatuře, jsou k ní doplněny doporučující komentáře o vhodnosti jednotlivých prací k studijním účelům
    • Protože příručka je určena širšímu okruhu uživatelů, jsou v textu důslědně uváděna vysvětlení odborných termínů, zejména těch, které k nám vstupují v posledních letech z mezinárodní odborné komunikace.

    Tuto příručku je třeba užívat jako určitou vstupní bránu do hlubšího studia pedagogiky - orientuje čtenáře, snaží se mu radit a nabízí informační zdroje k dalšímu studiu. Zároveň chce práce prospívat i pedagogické vědě u nás jednak tím, že o ní poskytuje celistvý pohled v situaci, kdy je tato věda neobyčejně diferencována do řady dílčích, vzájemně izolovaných disciplín, jednak tím, že představuje pedagogickou vědu jako otevřený a neustále se vyvíjející systém, nikoli jako soustavu poměrně neměnných a uzavřených tvrzení. 

     

    Obsah učebnice

      I   Teoretické základy pedagogické vědy

    1   Současná pojetí pedagogiky

    • 1.1  Současná pojetí pedagogiky
    • 1.2  Pedagogika jako normativní teorie
    • 1.3  Pedagogika jako explorativní a explanační teorie

     2  Využití pedagogiky

     3  Struktura pedagogické vědy

    • Konstituované disciplíny pedagogiky
    • Významná témata pedagogiky

      4  Disciplíny pedagogiky

    • 4.1  Obecná pedagogika
    • 4.2  Dějiny pedagogiky a dějiny školství
    • 4.3  Srovnávací pedagogika
    • 4.4  Filozofie výchovy
    • 4.5  Teorie výchovy
    • 4.6  Sociologie výchovy
    • 4.7  Pedagogická antropologie / etnopedagogika
    • 4.8  Ekonomie vzdělávání
    • 4.9  Pedagogická psychologie
    • 4.10  Speciální  pedagogika
    • 4.11  Sociální pedagogika
    • 4.12  Pedagogika volného času
    • 4.13  Andragogika
    • 4.14  Obecná didaktika
    • 4.15  Oborové a předmětové didaktiky
    • 4.16  Technologie vzdělávání
    • 4.17  Pedagogická evaluace
    • 4.18  Pedagogická diagnostika
    • 4.19  Teorie učitelské profese (pedeutologie)
    • 4.20  Teorie řízení školství
    • 4.21  Vzdělávací politika
    • 4.22  Pedagogická prognostika

      5  Významná témata současné pedagogiky

    • 5.1  Funkční gramotnost/negramotnost
    • 5.2  Multikulturní (interkulturní) výchova a etnopedagogika
    • 5.3  Rodiče a škola
    • 5.4  Alternativní a inovativní školy
    • 5.5  Sociální nerovnost ve vzdělávání

      II  Tvorba pedagogických poznatků: výzkum

    6  Druhy pedagogického výzkumu

    7  Metody v pedagogickém výzkumu

     III  Infrastruktura pedagogické vědy

    8  Zdroje pedagogických informací

    • 8.1  Pedagogické časopisy
    • 8.2  Pedagogické slovníky
    • 8.3  Pedagogické encyklopedie
    • 8.4  Dokumentace o školství

     9  Vzdělávací programy

    10  Pedagogické knihovny

    11  Pedagogické ústavy a katedry

    12  Pedagogické asociace

    13  Kde se studuje pedagogika

    • 13.1  Střední odborné školy
    • 13.2  Vyšší odborné školy
    • 13.3  Vysoké školy

    Přílohy

    • A. Školská soustava České republiky
    • B. Záklaní údaje o českém školství
    • C. Rámcový učební plán pro základní vzdělávání
    • D. Mezinárodní standardní klasifikace vzdělávání ISCED 1997 a 2011

    Literatura

    Rejstřík

      

    Souhlas s použitím souborů cookies

    Tento web používá soubory cookies. Kliknutím na tlačítko souhlasím, to berete na vědomí. Další informace
    Souhlasím a zavřít.
    Nesouhlasím. Budou použity jen cookies nutné pro chod webu.

    Zboží bylo vloženo do košíku

    S učebnicí vloženou do košíku zákazníci často kupují:

    Opravdu chcete vyprázdnit košík?