Košík 0 Kč
Celková cena:
0 Kč
Počet produktů:
K pokladně Košík je prázdný Zboží v košíku

    -12%

    • Inkluzivní vzdělávání

    Inkluzivní vzdělávání

    Efektivní vzdělávání všech žáků

    Naše cena s DPH:
    314 Kč DPH 0%
    Původní cena s DPH:
    356 Kč
    Ušetříte:
    42 Kč
    Dostupnost:
    skladem
    ks
    DO KOŠÍKU
    Autor:
    Ladislav Zilcher, Zdeněk Svoboda
    Nakladatel:
    GRADA
    Kód zboží:
    52807
    EAN:
    9788027107896

    Popis produktu

    • Publikace se věnuje inkluzi ve vzdělávání z řady hledisek: pohlíží na ni z roviny filozofické, obecně didaktické, speciálněpedagogické i historické. Hlavní důraz klade na jedinečnost role učitele ve vzdělávací praxi.

      Autoři představují výsledky rozsáhlé empirické studie, zaměřené na úroveň didaktických kompetencí učitelů a jejich vliv na kvalitu vzdělávacího procesu v českých školách.  Na základě vědeckého výzkumu ukazují, že osvojení těchto didaktických kompetencí je nezbytnou podmínkou jak pro úspěch společného vzdělávání, tak vlastně pro úspěch jakéhokoliv edukačního procesu.  Autoři vyvracejí obavy laické i části odborné veřejnosti z inkluzivního přístupu ve vzdělávání a dokazují, že vzdělaní a kompetentní učitelé dokážou zajistit všestrannou efektivitu společného vzdělávání a jeho přínos pro všechny účastníky.

      Kniha je určena všem zájemcům o seriózní diskuzi týkající se aplikace inkluzivních přístupů v našem vzdělávacím systému. Různá ideologická stanoviska jsou v knize potlačena ve prospěch výzkumných výsledků a možností jejich interpretace. Věříme, že publikace bude inspirací pro odborníky v oblasti sociální pedagogiky, speciální pedagogiky, ale i sociologie, antropologie a dalších společenskovědních oborů. Určena je i pro zájemce o dopady vzdělávací politiky České republiky na současnou edukační realitu a perspektivy jejího dalšího rozvoje.
       

    Formát:
    A5 (15 x 21 cm)
    Počet stran:
    216

    Obsah učebnice

    Úvod
       
    ČÁST I. INKLUZE V TEORII
    1. Propedeutické aspekty inkluzivního vzdělávání

        1.1 Terminologické vymezení
        1.2 Konexe oboru speciální pedagogiky k inkluzivnímu vzdělávání
              Inkluzivní paradigma oboru speciální pedagogiky
        1.3 Inkluzivní vzdělávání – úvod do problematiky
              Segregace
              Integrace
              Inkluze
    2. Inkluze v multidisciplinárním kontextu
        2.1 Modely přístupů k lidem s postižením
              Medicínský model
              Funkční model postižení
              Sociální model postižení
              Integrované modely postižení
        2.2 Přístupy společnosti k lidem s postižením
              Zavržení a sociální vyloučení
              Ekonomický a sociální problém
              Tolerantní utilita
              Limitovaná participace
              Liberální přístup
              Aktivní participace
        2.3 Filozoficko-etický vhled na inkluzi
              Problematika inkluze z pohledu filozofie výchovy
              Lévinasova filozofie jako „inkluzivní smýšlení“
              Segregace
              Integrace
              Inkluze
        2.4 Problematika inkluze z pohledu lidskoprávního
              Legislativní ukotvení v České republice
              Anglie
              Finsko
        2.5 Ekonomicko-politický náhled na aspekty inkluze
        2.6 Měření inkluze ve školách
        2.7 Inkluzivní vzdělávání a efekt na žáky
        2.8 Inkluze a úspěšnost žáků
        2.9 Postoje jako specifická kategorie
       
    ČÁST II. INKLUZE V PRAXI

    3. Vytváření a rozvoj inkluzivního vzdělávacího prostředí
        3.1 Základní přístupy k utváření inkluzivního vzdělávacího prostředí
        3.2 Strategické postupy vytváření inkluzivního prostředí škol
              Rozvoj školy s využitím modelu managementu změny v organizaci dle Knostera
              Rozvoj inkluzivního prostředí školy podle Bootha a Ainscowa
              Model rozvoje inkluzivní školy dle Svobody, Zilchera, Morvayové a Říčana
        3.3 Tvorba strategického plánu vytváření inkluzivního prostředí školy (model podle Svobody a Zilchera, Říčana a Morvayové)
              Analýza výchozího stavu
              Příprava školního týmu
              Školní akční tým
              Formulace vize inkluzivní školy
              Hodnocení partnerské sítě a zainteresovaných aktérů
              Tvorba samotného strategického plánu školy
              Vytyčení prioritních oblastí a cílů změn
              Plánování kroků vedoucích k naplnění cílů
              Příklad stanovení cílů, opatření a aktivit
              Hodnocení návrhu strategického plánu
              Akční plán jako realizační schéma změny
    4. Vytváření nerestriktivního prostředí ve škole
              Konkrétní příklad intervence pro vytváření nerestriktivního prostředí
              Inkluzivní intervence
              Shrnutí intervence
        4.1 Postavení učitele v inkluzivním vzdělávání
    5. Inkluzivní kompetence pedagoga
       
    ČÁST III. INKLUZE VE VÝZKUMU
    6. Výzkum postojů žáků k žákům s postižením

        6.1 Cíle výzkumu
        6.2 Výzkumný problém, výzkumné otázky
        6.3 Výběr výzkumného souboru
              Férová škola
        6.4 Výzkumné nástroje a procedura
              Nástroj pro měření přístupu žáků vůči osobám s postižením
              Nástroj pro měření proinkluzivních kompetencí třídního učitele
        6.5 Popis zjištění
              Přítomnost žáka s postižením ve třídě
              Učitel a jeho „proinkluzivní“ kompetence
              Inkluzivní škola jako prediktor pozitivních postojů
        6.6 Shrnutí výsledků
        6.7 Doporučení pro pedagogickou teorii a praxi
    Závěr
    Shrnutí
    Summary
    Zusammenfassung
    Seznam zkratek
    Literatura

    Souhlas s použitím souborů cookies

    Tento web používá soubory cookies. Kliknutím na tlačítko souhlasím, to berete na vědomí. Další informace
    Souhlasím a zavřít.
    Nesouhlasím. Budou použity jen cookies nutné pro chod webu.

    Zboží bylo vloženo do košíku

    S učebnicí vloženou do košíku zákazníci často kupují:

    Opravdu chcete vyprázdnit košík?