Košík 0 Kč
Celková cena:
0 Kč
Počet produktů:
K pokladně Košík je prázdný Zboží v košíku

    Poruchy učení

    Zcela přepracované a rozšířené vydání

    Naše cena s DPH:
    345 Kč DPH 0%
    Dostupnost:
    skladem
    ks
    DO KOŠÍKU
    Autor:
    Zelinková Olga
    Nakladatel:
    PORTÁL
    Kód zboží:
    28059
    EAN / ISBN:
    9788026208754
    PORTÁL

    Popis produktu

    Specifické vývojové poruchy čtení, psaní a dalších školních dovedností.
    Zcela přepracované a rozšířené vydání. Komplexní pohled především na praxi, ale i nezbytnou teorii nabízí tato kniha, o jejíž úspěšnosti svědčí to, že toto vydání je celkově již desáté. Vývoj v této oblasti u nás i v zahraničí je velmi rychlý jak v důsledku rostoucího napojení ČR na zahraniční organizace, tak vlivem aktivit MŠMT ČR (nové metodické pokyny, pokyny k integraci). Proto autorka celou knihu důkladně přepracovala a doplnila o nové informace a zkušenosti týkající se základních tematických okruhů (terminologie, příčiny a projevy poruch učení, diagnostika a reedukace jednotlivých typů poruch). Nově zahrnula témata, jež jsou zvláště aktuální (žáci s poruchami učení na vyšších stupních školy, výuka cizích jazyků apod.).

    Formát:
    A5 (15 x 21 cm)
    Počet stran:
    264

    Obsah učebnice

    KAPITOLA 1

    • Základní pojmy a definice
    • 1.1  Základní pojmy
    • 1.2  Definice

    KAPITOLA  2

    • Příčiny specifických poruch učení
    • 2.1  Biologicko-medicínská rovina
    • 2.2  Kognitivní rovina
    • 2.3  Behaviorální rovina

    KAPITOLA  3

    • Projevy specifických poruch učení 
    • 3.1  Projevy SPU při osvojování čtení, psaní a počítání
    • 3.2  Zvláštnosti v chování dětí se specifickými poruchami učení
    • 3.3  Projevy deficitů kognitivních funkcí

    KAPITOLA  4

    • Diagnostika specifických poruch učení (SPU) 
    • 4.1  Diagnostická kritéria SPU
    • 4.2  Diskrepanční kritérium
    • 4.3  Diagnostika v běžné třídě základní školy
    • 4.4  Diagnostika v 1. ročníku základní školy
    • 4.5  Diagnostika na odborném pracovišti

    KAPITOLA  5

    • Obecná doporučení pro reedukaci 
    • 5.1  Základní zásady reedukace
    • 5.2  Oblasti reedukace
    • 5.3  Nejčastější chyby při reedukaci 

    KAPITOLA  6

    • Reedukace a kompenzace dyslexie 
    • 6.1  Technika čtení, dekódování
    • 6.2  Porozumění čtenému textu
    • 6.3  Neuropsychologická metoda reedukace. Dirk Bakker: pravo- a levohemisférová dyslexie
    • 6.4  Náměty pro práci s textem

    KAPITOLA  7

    • Reedukace a kompenzace dysgrafie 
    • 7.1  Rozvíjení motoriky
    • 7.2  Držení psacího náčiní
    • 7.3  Uvolňovací cviky
    • 7.4  Psaní písmen a spojů mezi písmeny 
    • 7.5  Nevhodné postupy
    • 7.6  Reedukace u starších žáků
    • 7.7  Kompenzace poruchy

    KAPITOLA  8

    • Reedukace dysortografie 
    • 8.1  Reedukace dysortografie - specifické dysortografické chyby
    • 8.2  Reedukace dysortografie - gramatické chyby

    KAPITOLA  9

    • Dyskalkulie
    • 9.1  Reedukace
    • 9.2  Kompenzace poruchy

    KAPITOLA  10 

    • Sluchová percepce, vnímání a reprodukce rytmu
    • 10.1  Vývoj sluchového vnímání a jeho vliv na úroveň čtení a psaní
    • 10.2  Reedukace sluchového vbímání
    • 10.3  Prevence obtíží

    KAPITOLA  11

    • Zraková percepce
    • 11.1  Vývoj zrakového vnímání a jeho vliv na nácvik čtení a psaní
    • 11.2  Rozlišování barev a tvarů
    • 11.3  Zraková diferenciace
    • 11.4  Zraková analýza a syntéza
    • 11.5  Zraková paměť
    • 11.6  Rozlišování figura-pozadí
    • 11.7  Rozlišování reverzních figur
    • 11.8  Cvičení očních pohybů
    • 11.9  Postřehování, zvětšování rozsahu fixací

    KAPITOLA  12 

    • Lateralita, dominance a leváctví
    • 12.1  Lateralita
    • 12.2  Příčiny laterality, vývoj laterality
    • 12.3  Dominance, specializace mozkových hemisfér
    • 12.4  Diagnostika laterality
    • 12.5  Lateralita, dominance a čtení
    • 12.6  Leváctví

    KAPITOLA  13

    • Orientace v prostoru. Pravolevá orientace
    • 13.1  Orientace v prostoru
    • 13.2  Pravolevá orientace (PLO)
    • 13.3  Pravolevá orientace a osvojování dovedností
    • 13.4  Nácvik pravolevé a prostorové orientace

    KAPITOLA  14

    • Komunikace jedinců se SPU 
    • 14.1  Komunikace jako životní princip
    • 14.2  Komunikační kompetence jedinců se SPU
    • 14.3  Řečové dovednosti
    • 14.4  Poruchy řeči

    KAPITOLA  15 

    • Vyučování cizím jazykům
    • 15.1  Musí se dítě s dyslexií učit cizí jazyk?
    • 15.2  Projevy obtíží při osvojování cizího jazyka
    • 15.3  Kdy začít s výukou cizího jazyka?
    • 15.4  Jaký jazyk je pro žáka s dyslexií nejvhodnější?
    • 15.5  Principy vyučování a učení
    • 15.6  Učit fonetický přepis? Fonetiku angličtiny?
    • 15.7  Doporučení pro osvojování dílčích dovedností
    • 15.8  Hodnocení a klasifikace
    • 15.9  Reedukace prováděná v cizím jazyce?

    KAPITOLA  16 

    • Specifické poruchy učení u žáků druhého stupně základní školy a na středních školách 
    • 16.1  Odlišnosti práce na prvním a druhém stupni
    • 16.2  Projevy SPU na druhém stupni
    • 16.3  Jak pomoci?
    • 16.4  Student se SPU na střední škole

    KAPITOLA  17 

    • Rizikové dítě v předškolním věku 
    • 17.1  Východiska časné diagnostiky
    • 17.2  Prediktivní baterie
    • 17.3  Jak pomoci rizikovým dětem?

    KAPITOLA  18 

    • ADHD - porucha pozornosti spojená s hyperaktivitou 
    • 18.1  Základní pojmy, definice, příčiny a projevy
    • 18.2  Souvislosti mezi ADHD a dalšími obtížemi
    • 18.3  Diagnostická kritéria ADHD
    • 18.4  Reedukace ADHD

    KAPITOLA  19

    • Dyspraxie 
    • 19.1  Dyspraxie v České republice
    • 19.2  Zahraniční pojení dyspraxie
    • 19.3  Diagnostika dyspraxie
    • 19.4  Reedukace dyspraxie

    KAPITOLA  20 

    • Hodnocení a klasifikace žáků s poruchami učení 
    • 20.1  Vývoj názorů na hodnocení a klasifikaci
    • 20.2  Současná doporučení a problémy
    • 20.3  Otázky a odpovědi
    • 20.4  Ukázka slovního hodnocení

    KAPITOLA  21 

    • Individuální vzdělávací program (IVP)
    • 21.1  Význam individuálního vzdělávacího programu
    • 21.2  Strategie tvorby IVP v České republice
    • 21.3  Tvorba IVP
    • 21.4  Náměty pro obsah individuálního vzdělávacího programu
    • 21.5  Ukázky individuálních vzdělávacích plánů

    KAPITOLA  22

    • Reedukační lekce 
    • 22.1  Obsah reedukační lekce
    • 22.2  Reedukační lekce s T. B.
    • 22.3  Náměty pro reedukaci na druhém stupni

    KAPITOLA  23

    • Kazuistika

    Přílohy

    Literatura 

     

    •  

    S učebnicí vloženou do košíku zákazníci často kupují:

    S titulem Poruchy učení souvisí:

    Souhlas s použitím souborů cookies

    Tento web používá soubory cookies. Kliknutím na tlačítko souhlasím, to berete na vědomí. Další informace
    Souhlasím a zavřít.
    Nesouhlasím. Budou použity jen cookies nutné pro chod webu.

    Zboží bylo vloženo do košíku

    S učebnicí vloženou do košíku zákazníci často kupují:

    Opravdu chcete vyprázdnit košík?