Košík 0 Kč
Celková cena:
0 Kč
Počet produktů:
K pokladně Košík je prázdný Zboží v košíku

    Cestovní ruch pro vyšší odborné a vysoké školy

    Naše cena s DPH:
    213 Kč DPH 10%
    Dostupnost:
    skladem
    ks
    DO KOŠÍKU
    Autor:
    Hesková Marie a kol.
    Nakladatel:
    FORTUNA
    Kód zboží:
    16765
    EAN / ISBN:
    9788073731076
    FORTUNA

    Popis produktu

    • Publikace nabízí souhrn informací z oblasti cestovního ruchu. Důraz je kladen na pochopení cestovního ruchu v širším pohledu hospodářských oborů a v mezinárodním kontextu. Výklad sleduje vývoj poznání od klasické teorie až k novým směrům v daném oboru. Jednou z nových disciplín, které působí na rozvoj cestovního ruchu v regionech, je destinační management a marketing. Metodika zpracování jednotlivých kapitol je vedena snahou o dobrou orientaci čtenáře pomocí strukturovaného textu.
    • Publikace je určena pro výuku základů cestovního ruchu a ekonomiky cestovního ruchu na vyšších odborných školách, bakalářském a magisterském stupni studia, dále pro všechny typy celoživotního vzdělávání pracovníků cestovního ruchu.

    Určeno pro:
    Střední škola
    Formát:
    A5 (15 x 21 cm)
    Počet stran:
    216

    O učebnici

    Cestovní ruch je průřezovým odvětvím s úzkou vazbou na služby z různých hospodářských sektorů. Cestovní ruch hraje významnou roli v rozvoji většiny evropských regionů. Odvětví cestovního ruchu má významný dopad na regionální rozvoj, na trh práce, malé a střední podnikání, služby obchodu, kultury, dopravy, na infrastrukturu a životní prostředí. Z uvedeného je patrné, že pro regionální rozvoj je nutná koordinace strategických opatření adekvátních sektorových politik s cílem vytvořit funkční vztahy a vazby mezi klíčovými regionálními subjekty. Na uvedené skutečnosti právě reaguje zpracovaná Koncepce státní politiky cestovního ruchu v ČR na období 2007 - 2013, která představuje střednědobý strategický dokument, vycházející ze skutečnosti, že ČR je významnou evropskou destinací cestovního ruchu založenou na atraktivitě a množství historických, kulturních a technických památek, přírodních krás, zajímavostí a rozmanitosti kultury. Koncepce respektuje regionální aspekt a význam cestovního ruchu.

    Kolektiv autorů vycházel při tvorbě koncepce publikace z dlouholetých pedagogických i praktických zkušeností získaných v oboru cestovního ruchu. Záměrem bylo vytvořit text, který představuje solidní fundament komplexních znalostí problematiky cestovního ruchu v širším kontextu hospodářských oborů, založených na relevantních poznatcích, sledující vývoj poznání od klasické teorie až k novým směrům v daném oboru.

    Vzhledem k omezenému rozsahu publikace je snahou autorů postihnout podstatné jevy a souvislosti rozvoje cestovného ruchu. Pro další studium jsou v jednotlivých kapitolách odkazy na další odborné a literární zdroje umožňující podrobné studium problémů cestovního ruchu.

    Struktura práce a uspořádání textu je rozděleno do devíti věcných okruhů. Nejprve je čtenář uveden do systému cestovního ruchu z hlediska jeho podstaty. Další část je věnována vývoji cestování a etapám rozvoje cestovního ruchu. Na problémy trhu cestovního ruchu navazuje přehled subjektů činných v cestovním ruchu a specifika produktů cestovního ruchu. Nezbytnou součástí je úvod do aplikace marketingu a destinačního managementu v cestovmím ruchu. Pro vymezení cestovního ruchu z pohledu ekonomických dopadů je zařazena kapitola pojednávající o hospodářských a sociálních účincích cestovního ruchu. Závěr publikace představuje exkurz do mezinárodního cestovního ruchu.

    Do přílohové části byl zařazen mj. etický kodex cestovního ruchu v anglickém jazyce, na kterém si mohu studenti ověřit schopnost studia dokumentu v původním znění.

    Metodika zpracování jednotlivých kapitol je vedena snahou k dobré orientaci čtenáře v textu, a to pomocí stanovení cílů kapitol, shrnutí a kontrolních otázek. Ke každé části je zpracován přehled doplňující literatury použité k jednotlivým okruhům. Autoři jednotlivých částí uvádějí řadu praktických příkladů doplňujících text.

    Publikace najde široké uplatnění ve výuce základů cestovního ruchu vyšších odborných škol, bakalářského a magisterského studia vysokých škol a univerzit. Text je vhodný pro všechny typy celoživotního vzdělávání, jejichž cílem je zvýšit odborné znalosti pracovníků cestovního ruchu, pracovníků územní veřejné správy. Problematika cestovního ruchu je i vhodným námětem pro výuku na univerzitách třetího věku.      

    Obsah učebnice

      1  Systém cestovního ruchu

    • 1.1  Podstata cestovního ruchu
    • 1.2  Cestovní ruch jako systém
    • 1.3  Okolí systému cestovního ruchu
    • 1.4  Typologie cestovního ruchu

      2  Vývoj cestování a cestovního ruchu

    • 2.1  Motivy a vývoj cestování ve starověku a středověku
    • 2.2  Motivy cestování v novověku
    • 2.3  Vznik a vývoj novodobého cestovního ruchu v Evropě
    • 2.4  Zvláštnosti vývoje cestovního ruchu na území Československa
    • 2.5  Organizace a řízení cestovního ruchu v Československu  (resp. v České republice po r. 1993)

       3  Trh cestovního ruchu

    • 3.1  Základní charakteristika trhu cestovního ruchu a jeho specifika
    • 3.2  Typologie účastníků cestovního ruchu
    • 3.3  Metody studia trhu cestovního ruchu
    • 3.4  Struktura trhu cestovního ruchu, trendy vývoje
    • 3.5  Metody boje o trh cestovního ruchu
    • 3.6  Vývoj nového produktu
    • 3.7  Prodej ve sféře cestovního ruchu

       4  Podniky cestovního ruchu

    • 4.1  Typologie podniků cestovního ruchu
    • 4.2  Specifika podniků cestovního ruchu
    • 4.3  Kooperace podniků cestovního ruchu

       5  Produkt cestovního ruchu

    • 5.1  Struktura, zvláštnosti a tvorba produktu cestovního ruchu
    • 5.2  Služby jako součást produktu cestovního ruchu
    • 5.3  Distribuce produktu cestovního ruchu

       6  Marketing v cestovním ruchu

    • 6.1  Marketing služeb (marketing services)
    • 6.2  Marketing cestovního ruchu (marketing tourism)
    • 6.3  Marketingový mix cestovního ruchu - charakteristika
    • 6.4  Využití event marketingu v cestovním ruchu
    • 6.5  Využití přímého marketingu v cestovním ruchu

       7  Destinační management a marketing

    • 7.1  Destinační management a marketing
    • 7.2  Management destinace
    • 7.3  Model budování destinačního managementu
    • 7.4  Aplikace marketingu v destinačním managementu
    • 7.5  Poznámky k vybraným částem marketingového mixu
    • 7.6  Destinační management a marketing v České republice

       8  Hospodářské a sociální účinky cestovního ruchu

    • 8.1  Ekonomické aspekty cestovního ruchu
    • 8.2  Satelitní účet a jeho aplikace pro měření efektů cestovního ruchu

       9  Mezinárodní cestovní ruch

    • 9.1  Mezinárodní cestovní ruch a jeho vývoj
    • 9.2  Trendy v poptávce evropských turistů

    Přílohy

    • Dokumenty z oblasti rozvoje cestovního ruchu
    • Světový etický kodex v cestovním ruchu
    • Organizace v cestovním ruchu - Česká republika
    • Zahraniční a mezinárodní organizace v cestovním ruchu

     

    Tento web používá soubory cookies. Používáním tohoto webu nebo kliknutím na tlačítko souhlasím, to berete na vědomí. Další informace Souhlasím

    Zboží bylo vloženo do košíku

    S učebnicí vloženou do košíku zákazníci často kupují:

    Opravdu chcete vyprázdnit košík?