Košík 0 Kč
Celková cena:
0 Kč
Počet produktů:
K pokladně Košík je prázdný Zboží v košíku

    -4%

    Informatika a výpočetní technika pro SŠ - Praktická učebnice

    Kompletní látka pro nižší i vyšší úroveň státní maturity. Vyhovuje požadavkům státní maturity.

    • akce
    • sleva
    Naše cena s DPH:
    142 Kč DPH 10%
    Běžná cena s DPH:
    149 Kč
    Ušetříte:
    7 Kč
    Dostupnost:
    skladem
    ks
    DO KOŠÍKU
    Autor:
    Roubal Pavel
    Nakladatel:
    COMPUTER PRESS
    Kód zboží:
    12586
    EAN:
    9788025132272
    ISBN:
    9788025132272

    Popis produktu

    Kompletní látka pro nižší i vyšší úroveň státní maturity.

    Informatika a výpočetní technika pro střední školy

    • je inovovaný soubor učebnic pro gymnázia, střední odborné školy i učiliště
    • přehledně rozčleňuje kompletní látku potřebnou pro nižší i vyšší úroveň státní maturity z předmětu informatika
    • nabízí stručný, ale obsažný výklad, příklady a cvičení různého rozsahu
    • obsahuje související zajímavosti a tipy na doplňkové informační zdroje
    • orientuje se na moderní operační systémy, neomezuje se přitom na jedno konkrétní programové vybavení
    • soustřeďuje se na pochopení principů fungování aplikací, ne na mechanické naučení nabídek a příkazů
    • poskytuje dostatek zajímavých informací, podnětů a motivujících úkolů i pro velmi nadané žáky

    Praktická učebnice

    • učí při práci s textem přemýšlet a dodržovat tradiční zásady typografie i kompozice
    • seznamuje čtenáře se specifiky grafických formátů, rozlišení a barevných modelů
    • respektuje rámcový vzdělávací program pro gymnázia a katalog požadavků k maturitní zkoušce
    • věnuje se retušování fotografií, tvorbě grafických koláží, vektorových obrázků i webových stránek, animaci a střihu videa
    • vykládá užití funkcí v tabulkovém procesoru, zásady při vizualizaci dat či správě databázových systémů a tradičním i objektovém programování
    • přehledně odděluje látku pro vyšší úroveň maturity, výklad doplňují desítky zajímavých souvislostí na okraj, zadání tvořivých úkolů i upozornění na možná úskalí

    Kniha navazuje na Teoretickou učebnici.

     

     

    Parametry knihy

    Určeno pro:
    Střední škola
    Formát:
    A4 (21 x 30 cm)
    Počet stran:
    80

    Recenze

    K čemu je na začátku třetího tisíciletí našeho letopočtu výuka výpočetní techniky na střední škole? Nenaučí se s počítačem pracovat každý sám?
    Zkušenost ukazuje, že nenaučí. Někdo se naučí počítač ovládat (někdo pouze své oblíbené hry), někdo pochopí, jak počítač vlastně pracuje, ale málokdo se naučí počítač skutečně využívat tak, aby mu v dalším studiu a v zaměstnání sloužil jako výkonný nástroj.
    Ovládání něčeho a využívání není totéž: mohu ovládat nůžky, tj. umět stříhat, to ale neznamená, že si umím nastříhat látku na oděv – k tomu potřebuji další znalosti.
    S počítačem je to podobné. Mohu ovládat procházení webu, to ale neznamená, že na něm budu umět najít správné a pravdivé informace k problému, který právě řeším. Většina lidí to chápe u účetního programu – to, že umím zadávat do políček čísla, ještě neznamená, že umím vést účetnictví. Naopak např. u práce s textem bohužel mnoho lidí nechápe, že umět psát písmena na klávesnici ještě neznamená dobře upravit text.
    Počítačová grafika je velmi široký a často ne zcela jasně definovaný pojem. Její pojetí v této učebnici vychází z katalogu požadavků ke státní maturitě z předmětu Informatika. Zkusíte si nakreslit obrázek, naskenovat fotografii a upravit ji v počítači, případně rovnou využít digitální fotoaparát. Uděláte zajímavou koláž, nakreslíte si leták a vyrobíte vizitku. Použijete textový editor k něčemu „lepšímu“, než je obyčejný dopis – zkusíte v něm udělat stránku časopisu nebo zajímavou pozvánku. Proniknete do tvorby webových stránek Internetu, včetně přípravy potřebných obrázků. Seznámíte se s principem tvorby animovaných obrázků, a to jak pomocí animovaného souboru GIF, tak s využitím vektorové animace, kterou představuje např. Flash. A nakonec je zde malý úvod do natáčení, střihu a exportu videozáznamu, od používání kamery přes střih záznamu až po export filmu.
    Součástí výkladu bude také trocha nutné teorie – povídání o barevných modelech, rozlišení, barevné hloubce a dalších základních pojmech a v části o fotografování nezapomeneme na to nejdůležitější, na zásady správné kompozice a expozice snímku.
    Práce s počítačem pro většinu zaměstnaných lidí spočívá zejména ve využívání evidenčních programů (účetnictví, mzdy, výroba), dále často využívají tabulkový kalkulátor, e-mail, web, občas vytvoří nějaký dopis nebo jiný dokument. Počítačová grafika je jiný svět – svět barev, tvarů, animací, modelování vlastních představ. Těžko z vás po zvládnutí této učebnice budou profesionální grafici, to chce více času a také trochu grafického nadání, ale můžete s její pomocí do tohoto zajímavého a lákavého světa alespoň nahlédnout a získat v něm základní orientaci.
    Programování a databáze jsou pak oblasti vyhrazené pokročilejším uživatelům, i když vymyslet jednoduchý algoritmus a vytvořit makro by měl umět každý. Profesionální programátoři a databázoví specialisté patří mezi nejlépe placené lidi z oblasti IT – i z tohoto důvodu se vyplatí této oblasti věnovat.

    Zákazníci s tímto titulem často kupují:

    Se zbožím Informatika a výpočetní technika pro SŠ - Praktická učebnice zákazníci nejčastěji kupují následující zboží:

    Zboží bylo vloženo do košíku

    Zákazníci s tímto titulem často kupují: