Košík 0 Kč
Celková cena:
0 Kč
Počet produktů:
K pokladně Košík je prázdný Zboží v košíku

    Čtení s radostí - Příprava na počáteční čtení - pracovní sešit

    Naše cena s DPH:
    79 Kč DPH 10%
    Dostupnost:
    skladem
    ks
    DO KOŠÍKU
    Autor:
    Alexandra Bahnerová
    Kód zboží:
    55435
    EAN:
    9788072355211
    ISBN:
    9788072355211

    Popis produktu

    • Tento pracovní sešit je určen žákům prvních ročníků a dětem předškolního věku pro začátek nácviku čtení. Využívá principy genetické metody čtení.
    • Děti předškolního věku, které mají zájem o čtení, stejně jako prvňáčci ihned po vstupu do školy ocení spojení hry, kreslení, psaní a poznávání písmen. Pojetí sešitu jim umožní úspěch a radost od prvního úkolu. Všichni práci zvládnou a budou vidět pokroky, které dělají. To je výrazný motivační prvek ve školní práci i v přípravě na ní.
    • Na práci se sešitem lze navázat pomůckami, které učí žáky číst prostřednictvím genetické metody.

    Určeno pro:
    1. ročník
    Formát:
    A4 (21 x 30 cm)
    Počet stran:
    45

    Recenze

    Pracovní sešit Čtení s radostí je určen pro výuku čtení genetickou metodou v 1. ročníku základní školy. Svým obsahem se vztahuje k prvnímu období čtení, kdy ksou rozvíjeny tzv. předčtenářské dovednosti. Ty jsou výchozím předpokladem pro úspěšný nácvik čtení. Cvičení těchto dovedností trvá zpravidla jeden až dva měsíce a probíhá na začátku školního roku.

    Sešit je koncipován v souladu s postupy a metodikou výuky čtení genetickou metodou a se záměrem uceleně procvičit učivo výše uvedeného období. Předkládaná cvičení, úkoly a hry jsou zaměřeny na rozvoj sluchové a zrakové percepce, rozvoj jemné motoriky, rozvoj logického myšlení a slovní zásoby. Nabízejí možnost komplexního procvičení učiva předčtenářského období.

    Hravou formou mohou děti:

    • rozvinout schopnost provádět hláskovou analýzu a syntézu slov,
    • cvičit fonematický sluch - např. rozlišovat dlouhé a krátké hlásky,
    •  prakticky pochopit a užívat pojmy hláska, písmeno, slabika, slovo, věta,
    • rozvíjet představy o zvukové struktuře slov - naučit se identifikovat jednotlivé hlásky a jejich pořadí ve slově,
    • procvičit zrakovou percepci, jemnou motoriku a logické myšlení pomocí her s velkými tiskacími písmeny.

    Cvičení v sešitě jsou sestavena tak, aby byla zachována zásada postupu od jednoduššího ke složitějšímu. Například v rámci rozvoje schopnosti provádět sluchovou syntézu děti provádějí nejdříve hláskový sklad kratších slov (3-5 hlásek ve slově), teprve později jsou zařazována slova s větším počtem hlásek (písmen). U analýzy je postup volen tak, že nejdříve vyvozují žáci první hlásku ve slově, pak poslední hlásku a nakonec izolují hlásky uprostřed slova. Jejich vyvozování je pro děti zpravidla nejtěžší.

    Fonematický sluch i hláskovou analýzu a syntézu děti procvičují prostřednictvím práce s vhodně zvolenými obrázky. Ty jsou pro ně v tomto věkovém období motivující. Zároveň významně pomáhají pochopit pro děti mnohdy složitý proces hláskového skladu a rozkladu slov.

    Cvičení na zrakovou percepci a na rozvoj jemné motoriky jsou navržena tak, aby byla dodržena zásada zachování jedné obtížnosti. To ve výuce čtení genetickou metodou znamená, že se děti s jednotlivými typy písmen seznamují postupně. Začíná se vyvozením velké tiskací abecedy. Proto jsou v sešitě zařazeny takové úkoly, které rozvíjejí zrakové vnímání a jemnou motoriku prostřednictvím her s hůlkovými písmeny. Děti s písmeny (hláskami) pracují denně. Hrají si s nimi. Vnímají je prostřednictvím zraku, sluchu i hmatu. Tím si je vtisknou nenásilně do své paměti, aniž by se je musely později zpaměti učit. Přechod k dalšímu období čtení, které zahrnuje čtení prvních slov a vět psaných velkými tiskacími písmeny, je pak snadnější a plynulejší.

    Úkoly na sluchovou diferenciaci, rozvoj slovní zásoby a logického myšlení jsou zpravidla uvedeny na sudých (levých) stránkách sešitu. Na protějších lichých (pravých) stránkách najdete cvičení na rozvoj jemné motoriky a zrakového vnímání.

    Na tento sešit mohou volně navazovat učebnice či pracovní sešity, ve kterých se začíná s vlastní výukou čtení, tedy čtení prvních písmen a slov.

    Pracovní sešit je možné využít i v rámci předškolního vzdělávání v mateřských školách, například pro práci s šikovnými předškoláky, kteří mají zájem o písmena, psaní a další, převážně už "školní" činnosti.

    Všechny obrázky, slova, texty i doplňující informace ve cvičebním materiálu jsou voleny tak, aby vyhovovaly věkové skupině, pro kterou je sešit určen.

     

    Zboží bylo vloženo do košíku

    Související zboží: