Košík 0 Kč
Celková cena:
0 Kč
Počet produktů:
K pokladně Košík je prázdný Zboží v košíku

    Mediální výchova - učebnice pro 2.stupeň ZŠ a odpovídající ročníky víceletých gymnázií

    AKTUALIZOVANÉ VYDÁNÍ

    Naše cena s DPH:
    162 Kč DPH 10%
    Dostupnost:
    skladem
    ks
    DO KOŠÍKU
    Autor:
    Bělohlavá Eva
    Nakladatel:
    FRAUS
    Kód zboží:
    55093
    EAN:
    9788074896262
    FRAUS

    Popis produktu

    Mediální výchova má vybavit žáka základními poznatky o fungování a roli současných médií. Podporuje poučené, aktivní a nezávislé zapojení jednotlivce do mediální komunikace, schopnost analyzovat nabízená sdělení, posoudit jejich věrohodnost a vyhodnotit jejich komunikační záměr. Hlavním cílem je dosažení mediální gramotnosti v rovině znalostí a dovedností.

    Učební text není rozdělen do jednotlivých ročníků, což umožňuje jeho variabilnější využití. Průřezové téma mediální výchova má silnou vazbu na vzdělávací obory Člověk a společnost (výchova k občanství, dějepis), Jazyk a jazyková komunikace (český jazyk, cizí jazyk), Umění a kultura (výtvarný výchova, hudební výchova) a samozřejmě díky využití ICT zejména vzdělávací oblast Informační a komunikační technologie.

    Učebnice najde uplatnění také v informatice, jejímž hlavním smyslem je pěstovat pozitivní vztah, orientační smysl a především rozumné nakládání s informacemi v elektronické podobě. Cílem mediální výchovy je pěstovat u žáků uvědomělý vztah k médiím a zároveň je vybavit dovednostmi potřebnými k vlastní tvorbě mediálních sdělení. Informatika vytváří strategickou podporu zejména v oblasti práce s textem, zvukem a obrazem, klade důraz na zvládnutí prezentačních dovedností využitelných při řešení běžných každodenních problémů.

    V mediální výchově se žáci učí vytvářet mediální produkty v elektronické podobě. Při práci s informacemi jsou vedeni k respektu autorských práv a osobních dat. Úkoly podněcují žáky k tvorbě školního časopisu, rozhlasových relací, webových stránek třídy a školy i propagačních materiálů. Sestavují vlastní informační sdělení po stránce obsahové i formální, řeší výběr a užití písma, upravují a vkládají obrázky, tabulky nebo grafy, pracují s fotografiemi, učí se citovat zdroje.

    Nové učební materiály poskytnou učitelům možnost využívat při výuce kombinaci tištěných a elektronických materiálů. Praktické dovednosti získají žáci zejména při plnění úkolů z pracovních aktivit, vyzkouší si roli tvůrce i příjemce mediálních sdělení, budou odhalovat strategie výrobců a prodejců produktů, odhalovat praktiky klamavé reklamy.

    Schválilo MŠMT

     

    Formát:
    A4 (21 x 30 cm)
    Počet stran:
    96

    Obsah učebnice

    Co jsou to média a jak fungují

    • Média
    • Komunikace
    • Od kouřových signálů k internetu
    • Tisk
    • Veřejnoprávní média
    • Internet

    Bezpečný internet

    • Proměny mediálního světa
    • Digitální stopa
    • Formy zneužití internetu

    Mediální technologie

    • Vznik a vývoj médií
    • Audiovizuální technologie
    • Novodobé technologie aneb Co způsobila digitalizace

    Mediální obsahy a sdělení

    • Pravdivost mediálního sdělení
    • Jaký mají média vliv
    • Tvorba mediálního sdělení
    • Média a cenzura

    Média a reklama

    • Reklama

    Média a zábava

    • Počátky mediální zábavy
    • Zábava na prodej
    • Nástroje mediální zábavy
    • Obsahy mediální zábavy
    • Příklady mediální zábavy

    Práce v médiích

    • Šíření informací
    • Trocha novinařiny nikomu neuškodí
    • Tečka za učebnicí mediální výchovy aneb Na rozloučenou

    Očekávané výstupy a kompetence ve vztahu k RVP

    Slovníček mediálních pojmů

    Použité zdroje

    Tento web používá soubory cookies. Používáním tohoto webu nebo kliknutím na tlačítko souhlasím, to berete na vědomí. Další informace Souhlasím

    Zboží bylo vloženo do košíku

    S učebnicí vloženou do košíku zákazníci často kupují: