Košík 0 Kč
Celková cena:
0 Kč
Počet produktů:
K pokladně Košík je prázdný Zboží v košíku

    Mediální výchova - učebnice pro 2.stupeň ZŠ

    a odpovídající ročníky víceletých gymnázií

    Naše cena s DPH:
    109 Kč DPH 10%
    Dostupnost:
    skladem
    ks
    DO KOŠÍKU
    Autor:
    Bělohlavá Eva
    Nakladatel:
    FRAUS
    Kód zboží:
    55093
    EAN:
    9788072381623
    ISBN:
    9788072381623

    Popis produktu

    Mediální výchova má vybavit žáka základními poznatky o fungování a roli současných médií. Podporuje poučené, aktivní a nezávislé zapojení jednotlivce do mediální komunikace, schopnost analyzovat nabízená sdělení, posoudit jejich věrohodnost a vyhodnotit jejich komunikační záměr. Hlavním cílem je dosažení mediální gramotnosti v rovině znalostí a dovedností.

    Učební text není rozdělen do jednotlivých ročníků, což umožňuje jeho variabilnější využití. Průřezové téma mediální výchova má silnou vazbu na vzdělávací obory Člověk a společnost (výchova k občanství, dějepis), Jazyk a jazyková komunikace (český jazyk, cizí jazyk), Umění a kultura (výtvarný výchova, hudební výchova) a samozřejmě díky využití ICT zejména vzdělávací oblast Informační a komunikační technologie.

    Učebnice najde uplatnění také v informatice, jejímž hlavním smyslem je pěstovat pozitivní vztah, orientační smysl a především rozumné nakládání s informacemi v elektronické podobě. Cílem mediální výchovy je pěstovat u žáků uvědomělý vztah k médiím a zároveň je vybavit dovednostmi potřebnými k vlastní tvorbě mediálních sdělení. Informatika vytváří strategickou podporu zejména v oblasti práce s textem, zvukem a obrazem, klade důraz na zvládnutí prezentačních dovedností využitelných při řešení běžných každodenních problémů.

    V mediální výchově se žáci učí vytvářet mediální produkty v elektronické podobě. Při práci s informacemi jsou vedeni k respektu autorských práv a osobních dat. Úkoly podněcují žáky k tvorbě školního časopisu, rozhlasových relací, webových stránek třídy a školy i propagačních materiálů. Sestavují vlastní informační sdělení po stránce obsahové i formální, řeší výběr a užití písma, upravují a vkládají obrázky, tabulky nebo grafy, pracují s fotografiemi, učí se citovat zdroje.

    Nové učební materiály poskytnou učitelům možnost využívat při výuce kombinaci tištěných a elektronických materiálů. Praktické dovednosti získají žáci zejména při plnění úkolů z pracovních aktivit, vyzkouší si roli tvůrce i příjemce mediálních sdělení, budou odhalovat strategie výrobců a prodejců produktů, odhalovat praktiky klamavé reklamy.

    Schválilo MŠMT

     

    Parametry knihy

    Formát:
    A4 (21 x 30 cm)
    Počet stran:
    96

    Obsah učebnice

    Co jsou to média a jak fungují

    • Média
    • Komunikace
    • Od kouřových signálů k internetu
    • Tisk
    • Veřejnoprávní média
    • Internet

    Bezpečný internet

    • Proměny mediálního světa
    • Digitální stopa
    • Formy zneužití internetu

    Mediální technologie

    • Vznik a vývoj médií
    • Audiovizuální technologie
    • Novodobé technologie aneb Co způsobila digitalizace

    Mediální obsahy a sdělení

    • Pravdivost mediálního sdělení
    • Jaký mají média vliv
    • Tvorba mediálního sdělení
    • Média a cenzura

    Média a reklama

    • Reklama

    Média a zábava

    • Počátky mediální zábavy
    • Zábava na prodej
    • Nástroje mediální zábavy
    • Obsahy mediální zábavy
    • Příklady mediální zábavy

    Práce v médiích

    • Šíření informací
    • Trocha novinařiny nikomu neuškodí
    • Tečka za učebnicí mediální výchovy aneb Na rozloučenou

    Očekávané výstupy a kompetence ve vztahu k RVP

    Slovníček mediálních pojmů

    Použité zdroje

    Zboží bylo vloženo do košíku

    Zákazníci s tímto titulem často kupují: