Košík 0 Kč
Celková cena:
0 Kč
Počet produktů:
K pokladně Košík je prázdný Zboží v košíku

    Ochrana člověka za mimořádných událostí pro 8.ročník ZŠ - Havárie

    Naše cena s DPH:
    89 Kč DPH 10%
    Dostupnost:
    skladem
    ks
    DO KOŠÍKU
    Autor:
    Sedláček M.
    Nakladatel:
    ALBRA
    Kód zboží:
    10225
    EAN:
    9788073610289
    ISBN:
    8073610280
    ALBRA

    Určeno pro:
    8. ročník
    Formát:
    A4 (21 x 30 cm)
    Počet stran:
    21

    Recenze

    Poznámka pro učitele

    Přehled klíčových kompetencí, k jejichž utváření a rozvíjení obsah učebnice přispívá

    Kompetence k učení

    • Žák vyhledává a třídí informace a na základě jejich pochopení, propojení a systematizace je efektivně využívá v procesu učení, tvůrčích činnostech a praktickém životě.

    Kompetence komunikativní

    • Žák využívá informační a komunikační prostředky a technologie pro kvalitní a účinnou komunikaci s okolním světem.

    Kompetence občanské

    • Žák respektuje přesvědčení druhých lidí, váží si jejich vnitřních hodnot, je schopen vcítit se do situací ostatních lidí, odmítá útlak a hrubé zacházení, uvědomuje si povinnost postavit se proti fyzickému i psychickému násilí.
    • Žák se rozhoduje zodpovědně podle dané situace, poskytne dle svých možností účinnou pomoc a chová se zodpovědně v krizových situacích ohrožujících život a zdraví člověka.
    • Žák chápe základní ekologické souvislosti a environmentální problémy, respektuje požadavky na kvalitní životní prostředí, rozhoduje se v zájmu podpory a ochrany zdraví a trvale udržitelného rozvoje společnosti.

    Vzdělávání ve vzdělávací oblasti Člověk a zdraví směřuje k utváření klíčových kompetencí žáků s tím, že v učebnici vede žáky hlavně

    • k využívání osvojených preventivních postupů pro ovlivňování zdraví v denním režimu, k upevňování způsobů rozhodování a jednání v souladu s aktivní podporou zdraví v každé životní situaci i k poznávání a využívání míst, souvisejících s preventivní ochranou zdraví,
    • k propojování zdraví a zdravých metodických vztahů se základními etickými a morálními postoji, s volním úsilím atd.

    Očekávané výstupy vzdělávacího oboru Výchova ke zdraví, k jejichž dosažení u žáků obsah učebnice směřuje

    • Žák vysvětlí na příkladech přímé souvislosti mezi tělesným, duševním a sociálním zdravím. Vysvětlí vztah mezi uspokojováním základních lidských potřeb a hodnotou zdraví. Dovede posoudit různé způsoby chování lidí z hlediska odpovědnosti za vlastní zdraví i zdraví druhých a vyvozuje z nich osobní odpovědnost ve prospěch aktivní podpory zdraví.
    • Žák usiluje v rámci svých možností a zkušeností o aktivní podporu zdraví.
    • Žák uplatňuje osvojené preventivní způsoby rozhodování, chování a jednání v souvislosti s běžnými přenosnými civilizačními a jinými chorobami. Svěří se se zdravotním problémem a v případě potřeby vyhledá odbornou pomoc.
    • Projevuje odpovědné chování v situacích ohrožení zdraví, osobního bezpečí, při mimořádných událostech. V případě potřeby poskytne adekvátní první pomoc.

    Přínosy průřezového tématu Environmentální výchova, k jejichž dosažení u žáků obsah učebnice směřuje

    Průřezové téma

    • rozvíjí porozumění souvislostem v biosféře, vztahům člověka a prostředí a důsledkům lidských činností na prostředí,
    • přispívá k poznávání a chápání souvislostí mezi vývojem lidské populace a vztahy k prostředí v různých oblastech světa,
    • umožňuje pochopení souvislostí mezi lokálními a globálními problémy a vlastní odpovědností ve vztazích k prostředí,
    • ukazuje modelové příklady jednání, která jsou žádoucí a nežádoucí z hledisek životního prostředí a udržitelného rozvoje. 

     

    Obsah učebnice

    1. Havárie v továrnách
    2. Výbuch plynu
    3. Havárie v jaderných elektrárnách
    4. Havárie v dopravě
    5. Závaly
    6. Opakování
    Tento web používá soubory cookies. Používáním tohoto webu nebo kliknutím na tlašítko souhlasím, s tím souhlasíte. Další informace Souhlasím

    Zboží bylo vloženo do košíku

    S učebnicí vloženou do košíku zákazníci často kupují: