Košík 0 Kč
Celková cena:
0 Kč
Počet produktů:
K pokladně Košík je prázdný Zboží v košíku

    Přijímačky s češtinářem - 9.třída

    • novinka
    Naše cena s DPH:
    189 Kč DPH 10%
    Běžná cena s DPH:
    199 Kč
    Ušetříte:
    10 Kč
    Dostupnost:
    skladem
    ks
    DO KOŠÍKU
    Autor:
    Jarmil Vepřek
    Nakladatel:
    Edika
    Kód zboží:
    57422
    EAN:
    9788026615279
    Edika

    Popis produktu

    Kamarádský češtinář vám prozradí, co přesně můžete čekat od přijímaček z češtiny. Díky svým zkušenostem žákům pomůže zopakovat a pochopit právě to učivo, které se u přijímaček v daném ročníku reálně objevuje. Žáci navíc pochopí, jak tyto znalosti uplatnit v bitvě s didaktickým testem, který má svá specifika – klíčem k úspěchu bývá mimo vědomosti také správný a soustředěný přístup k řešení úloh.

    Tato publikace vychází ve třech verzích pro 5., 7. a 9. ročník ZŠ. Žákyně a žáci se v ní díky upozorněním a nápovědám přátelského průvodce (češtináře) dozví, co přesně je čeká u jednotné přijímací zkoušky z českého jazyka. Vhodně zvolená verze příručky může jakémukoli žákovi od páťáka až po maturanta pomoci při všeobecném opakování látky (či její velké části); ostatně, psaní i/y, skladba nebo chápání textu činí problémy všem, zvláště v rychlosti a stresu. V rukou však nedržíte pravidla pravopisu, mluvnici ani pouhý soubor úloh, nýbrž publikaci, která má ze všeho uvedeného něco, a navíc je jak přátelská, tak občas s nejlepším úmyslem náročnější, než by mohla být. To vše proto, že každý zlomek této knížky má jeden hlavní cíl – připravit žáky daných ročníků na didaktický test z češtiny komplexně, originálně a zejména efektivně.

    Určeno pro:
    9. ročník
    Formát:
    A4 (21 x 30 cm)
    Počet stran:
    88

    Recenze

    V ČEM JE TATO PUBLIKACE JINÁ?

    Přijímačky s češtinářem - 9. třída se od jiných přípravných publikací neliší v tom, že obsahují desítky cvičných úloh (v rámci kapitol), zkušební testy v podobě maximálně blízké té, která tě čeká u zkoušek, a správné odpovědi. Tohle dělají i jiné publikace, často obsáhlejší a často z tohoto hlediska neméně kvalitní. Nechtěl jsem však, aby to bylo vše, co ti jako autor nabídnu.

    1. Každá kapitola je zahájena Úvodem, v němž shrnu, co z učiva mají žáci tvého ročníku podle stanovených požadavků zvládat a čemu a proč se v ní budeme více či méně věnovat my dva.

    2. Poté vždy následují úlohy - především úlohy "typické", které tě čekají v testu; každá kapitola navíc blíže představí jeden tento typ. Budou to: (a) úlohy otevřené, ve kterých musíš řešení samostatně zapsat, následně (b) úlohy a/b/c/d, ve kterých zvolíš jednu z odpovědí, (c) úlohy ano/ne s výběrem pouze ze dvou možností, (d) úlohy přiřazovací, v nichž jednotlivé možnosti spojuješ, a (e) úlohy uspořádací, spočívající ve správném seřazení zpřeházených částí textu. Každou tuto úlohu si představíme v jejich typických podobách. Ne všechny úlohy v kapitolách jsou ale typické, tedy přesně takové, jako budou u přijímaček. Někdy jsou o něco těžší nebo v něčem zvláštní. Chci totiž vyzkoušet, co umíš a zvládneš, nejrůznějšími způsoby, aby celá naše cesta nebyla, jak se říká, na jedno brdo. Zatímco u přijímaček úlohy téměř vždy testují jen jednu konkrétní žákovu znalost (např. zda rozpozná pád podstatného jména), já občas prověřím jednou úlohou více tvých znalostí a schopností. Někdy tak možná o něco více zahřeju tvůj mozek, ale to jen proto, že jsem zastáncem známého tvrzení Těžko na cvičišti, lehko na bojišti, a taky nechci, aby pro tebe všechny úlohy byly "trapně lehký".

    3. Hlavní rozdíl je ale ten, že půjde o naši společnou cestu. Kapitolami tě budu provázet, budu ti pomáhat a radit. Nenechám tě v tom plavat, většinou. Mezi úlohami totiž najdeš různě rozmístěné...., jak to nazvat...., říkejme jim třeba "chytré rámečky". Z nich k tobě budu promlouvat s různým cílem, podle kterého jsou pojmenovány. VYSVĚTLENÍ: Někdy ti připomenu či vysvětlím problémy týkající se dané látky (např. na co si dát pozor při řešení úloh zaměřených na význam slov). Rozhodně ale nenahradím vše, co máš umět ze školy, jak už jsem řekl. POZOR: Jindy tě budu varovat před problémy, které žáky potkávají při řešení didaktického testu (např. jak zbytečně nechybovat u konkrétního typu úlohy). NÁPOVĚDA: Občas ti do toho zase skočím s malou nápovědou otočenou do strany, ve které nezdůvodním celou úlohu, ale pomůžu ti s řešením (např. uvedu, jak máš o úloze uvažovat, ale odpoděď samotná už bude jen na tobě). ŘEŠENÍ: Tento rámeček ti nabídne buď celý správný postup řešení, nebo zdůvodnění správných i chybných odpovědí. Nepůjde jen o správnou odpověď - ty najdeš všechny stručně vypsány za poslední kapitolou. Tento rámeček ti umožní srovnat, zda byl tvůj postup ideální, případně se podívat, jak celou úlohu vyřešit, nebudeš-li si vědět rady. Text zde bude vzhůru nohama, aby tě nelákal dříve, než se s úlohou popasuješ sama/sám.

    Společně projdeme všemi kapitolami a poté budeš mít příležitost se samostatně vypořádat se třemi přiloženými zkušebními testy, ke kterým jsou připojeny záznamové archy určené pro zapsání odpovědí, tak jako u přijímaček (lze odstřihnout). Ještě než se pustíme do práce, povím ti něco o podobě a průběhu didaktického testu. Spoustu důležitých informací dodám až v průběhu naší cesty.     

    Obsah učebnice

    • DIDAKTICKÝ TEST - podoba a průběh
    • Kapitola 1: PRAVOPIS
    • Kapitola 2: SLOVO A VÝZNAM
    • Kapitola 3: TVAROSLOVÍ A SLOVNÍ DRUHY
    • Kapitola 4: STAVBA VĚT
    • Kapitola 5: TEXT, SLOH A LITERATURA
    • Správné odpovědi

    Následující testy a archy je možné odstřihnout

    • Zkušební test 1
    • Zkušební test 2
    • Zkušební test 3
    • Záznamový arch pro zkušební test 1
    • Záznamový arch pro zkušební test 2
    • Záznamový arch pro zkušební test 3

    O autorovi a slovo závěrem

     

    Zákazníci s tímto zbožím často kupují:

    Zboží bylo vloženo do košíku

    Související zboží: