Košík 0 Kč
Celková cena:
0 Kč
Počet produktů:
K pokladně Košík je prázdný Zboží v košíku

    -3%

    • Přírodopis II pro 7.ročník ZŠ

    Přírodopis II pro 7.ročník ZŠ

    Naše cena s DPH:
    189 Kč DPH 10%
    Běžná cena s DPH:
    195 Kč
    Ušetříte:
    6 Kč
    Dostupnost:
    skladem
    ks
    DO KOŠÍKU
    Autor:
    Luděk J. Dobroruka, Naděžda Gutzerová, Ladislav Havel, Zdena Chocholoušková, Tomáš Č. Kučera
    Nakladatel:
    SCIENTIA
    Kód zboží:
    15588
    EAN:
    9788071833024
    ISBN:
    8071831344
    SCIENTIA

    Popis produktu

    • Učebnice úzce navazuje na předcházející díl pokračováním přehledu organismů (částí zoologickou a botanickou).
    • V jedné části se text postupně věnuje živočichům se strunou hřbetní (strunatci, obratlovci – kruhoústí, paryby, ryby, obojživelníci, plazi, ptáci) a v části botanické pokračuje systematickým přehledem vyšších rostlin, uvozeným obecnými kapitolami vysvětlujícími pojmy rostlina, kořen, stonek, list, květ, opylení, plod, semeno, vegetativní rozmnožování atp.
    • Členění textu je obdobné jako v předchozím titulu, i zde na nás čekají četné náměty na samostatná pozorování a práce, např. jak rozeznat letícího čápa od volavky, jak se krmí sýkorky, co je strakapúdova kovadlina či jak si zhotovit vlastní herbář, jak pracovat s klíčem, s atlasy, jak připravit mikroskopické preparáty stonku rostlin, jak pěstovat vybrané druhy rostlin atp.
    • Závěrečné kapitoly o vztazích a rozšíření rostlin, o exotických rostlinách a plodech shrnují botanickou problematiku, zatímco se zoologickou problematikou se neloučíme.
    • K savcům a shrnujícím kapitolám o obratlovcích se vrátíme v učebnici Přírodopis III na začátku výkladu o nejrozšířenějším a nejúspěšnějším obratlovci – člověku.

    Určeno pro:
    7. ročník
    Formát:
    A4 (21 x 30 cm)
    Počet stran:
    151

    O učebnici

    Během minulého školního roku jste se v hodinách přírodopisu seznámili se zástupci všech říší živé přírody, tj. říší bakterií, rostlin, hub a živočichů. Poznali jste, že jejich tělo může být složeno z jediné buňky (organismy jednobuněčné), nebo může být tvořeno množstvím buněk, které jsou rozlišeny jednak svým tvarem, jednak svojí funkcí (organismy mnohobuněčné). 

    Podle shody či rozdílnosti znaků a podle našich současných znalostí jejich vývoje rozdělujeme organismy jednotlivých říší do větších skupin - kmenů, tříd a řádů, jednotlivé řády dále dělíme na čeledi, rody a druhy.

    V pátém ročníku jste se učili, že rozeznáváme živočichy bezobratlé a obratlovce. Bezobratlí nemají vnitřní pevnou oporu těla, jejich tělo je buď měkké, nebo má pevnou vnější schránku, na kterou se upínají svaly (povrchová vrstva pokožky je zpevněna např. chitinem, vápenatými látkami apod.)

    V letošním roce se budeme věnovat živočichům, jejichž společným znakem je vnitřní opora těla. Jejích základem je pružná tyčinka, struna hřbetní, která leží mezi trubicovitou nervovou soustavou a trávicí trubicí. Podle této struny hřbetní nazýváme celý tento kmen živočichů strunatci.   

    Obsah učebnice

    ČÁST ZOOLOGICKÁ

    ŽIVOT SE STRUNOU HŘBETNÍ

    • 1  Strunatci

    ŽIVOT S PÁTEŘÍ

    • 2  Obratlovci

    OBRATLOVCI VE VODĚ

    • 2  Kruhoústí, paryby
    • 3  Ryby
    • 4  Sladkovodní ryby
    • 5  Hospodářský význam ryb

    OBRATLOVCI MEZI DVĚMA SVĚTY

    • 6  Obojživelníci
    • 7  Obojživelníci ocasatí
    • 8  Obojživelníci bezocasí

    SVĚDKOVÉ A POTOMCI DINOSAURŮ

    • 9  Plazi
    • 10  Želvy
    • 11  Krokodýli
    • 12  Šupinatí

    OPEŘENÍ OBRATLOVCI

    • 13  Ptáci
    • 14  Proč žijí ptáci od Antarktidy po tropy
    • 15  Chování ptáků
    • 16  Jídelníček ptáků a co s ním souvisí
    • 17  Přehled vybraných zástupců ptáků

     

    ČÁST BOTANICKÁ

    ZELEŇ NA ZEMI

    • 18  Přechod rostlin na souš
    • 19  Mechorosty
    • 20  Plavuně a přesličky
    • 21  Kapradiny

    ČÁSTI ROSTLINNÉHO TĚLA

    • 22  Stavba rostlin
    • 23  Kořen 
    • 24  Stonek
    • 25  list
    • 26  Květ
    • 27  Květenství
    • 28  Opylení a oplození
    • 29  Semena a plody
    • 30  Rozmnožování rostlin

    NAHOSEMENNÉ ROSTLINY

    • 31  Semenné rostliny
    • 32  Zástupci jehličnanů
    • 33  Les

    KRYTOSEMENNÉ ROSTLINY DVOUDĚLOŽNÉ

    • 34  Listnaté stromy a keře
    • 35  Pryskyřníkovité
    • 36  Mákovité
    • 37  Brukvovité
    • 38  Mandloňovité
    • 39  Jabloňovité
    • 40  Růžovité
    • 41  Bobovité
    • 42  Miříkovité
    • 43  Brutnákovité
    • 44  Hluchavkovité
    • 45  Lilkovité
    • 46  Hvězdnicovité

    KRYTOSEMENNÉ ROSTLINY JEDNODĚLOŽNÉ

    • 47  Liliovité
    • 48  Amarylkovité
    • 49  Lipnicovité
    • 50  Vstavačovité

    ROSTLINY A LIDÉ

    • 51  Exotické ovoce
    • 52  Koření
    • 53  Léčivé rostliny
    • 54  Ochrana přírody
    • 55  Chráněná území ČR
    • 56  Herbář, práce s klíčem, atlasy
    • 57  OTÁZKY A ÚKOLY
    • 58  LABORATORNÍ PRÁCE
    • Rejstřík  
    Tento web používá soubory cookies. Používáním tohoto webu nebo kliknutím na tlačítko souhlasím, to berete na vědomí. Další informace Souhlasím

    Zboží bylo vloženo do košíku

    S učebnicí vloženou do košíku zákazníci často kupují:

    Opravdu chcete vyprázdnit košík?