Košík 0 Kč
Celková cena:
0 Kč
Počet produktů:
K pokladně Košík je prázdný Zboží v košíku

    Rozmanitost přírody 4.r. 1.díl - Člověk a jeho svět (přírodověda pro 4.r.)

    Učebnice přírodovědy pro 4.ročník ZŠ.

    Naše cena s DPH:
    62 Kč DPH 10%
    Dostupnost:
    skladem
    ks
    DO KOŠÍKU
    Autor:
    Kholová, Hísek, L.a J. Knotkovi
    Nakladatel:
    ALTER
    Kód zboží:
    10729
    EAN:
    9788072452002
    ISBN:
    9788072452002

    Popis produktu

    • Učebnice Přírodověda pro 4.r.očník 1.díl byla  aktualizována a upravena podle RVP ZV, nově vychází pod názvem Rozmanitost přírody 4 - 1. díl.
    • Učebnice vede děti k citlivému vztahu k přírodě, rozvíjí citlivé myšlení a jednání.
    • Prohlubuje schopnost žáků pracovat s učebnicí.
    • Samostatným doplňkem této učebnice jsou Pracovní listy  a titul PŘEHLEDY ŽIVÉ PŘIRODY pro 3. - 5. ročník.

     

    Parametry knihy

    Určeno pro:
    4. ročník
    Formát:
    B5 (16 x 23 cm)
    Počet stran:
    57

    Recenze

    Tato učebnice vám přináší mnoho zajímavostí ze života rostlin a živočichů. Jejím cílem však není, abyste se texty učili nazpaměť, ale abyste s nimi pracovali jako se zdroji informací. Učte se texty číst s porozuměním a podle otázek a úkolů v nich vyhledávat požadované informace. Důležitou součástí výuky bude pozorování. Vypravíte se do lesa, na louku, na pole, k rybníku či k řece nebo alespoň do parku.Budete pozorovat především rostliny a drobné živočichy, např. mravence, včely, motýly, žáby, ptáky, v rybníku můžete zahlédnout ryby. Budete-li se chovat tiše, možná uvidíte i některé savce, např. na poli skupinku srn.

    Na vycházkách pozorujte okolní krajinu a posuďte, zda je, či není narušena lidskou činností. Pokud zjistíte nedostatky, např. znečištění odpatky, poraďte se s vyučujícím, zda by nabylo vhodné upozornit na ně odpovědné osoby. Sami se také v přírodě chovejte tak, abyste ji neznečišťovali či nepoškozovali - nelámejte větve, netrhejte chráněné rostliny, neplašte zvěř.

    Na vycházka si s sebou berte zápisník a některá pozorování zaznamenávejte; můžete dělat i jednoduché náčrty přírodnin nebo okolní krajiny. K pozorování rostlin a drobných živočichů, semen, výtrusů či struktury těla rostlin využijte lupu. Máte-li doma dalekohled, můžete ho při vycházkách s rodiči využít k pozorování vzdálenějších přírodních objektů, např. ptáků ve větvích stromů, srn pasoucích se na poli, labutí na rybníku. Fotografování (fotoaparátem či mobilem) při vycházkách s rodiči nebo se třídou vám může přinést mnoho podkladů např. pro porovnávání rostlin v průběhu měnících se ročních dob.

    Důležité je, že všichni můžete být v práci úspěšní. Nemusíte se bát, že vám selže paměť, že nebudete v hodinách přírodovědy umět, protože při vypracovávání úkolů budete moci vyhledávat informace v textu učebnice, přírodniny budete zařazovat podle tabulek a popisovat je podle barevných obrázků nebo rostliny podle skutečnosti; budete si sami moct zvolit, o čem chcete hovořit, co budete pozorovat a popisovat (viz Tabulka činností žáka na str. 48 v Pracovních listech k učebnici  Rozmanitost přírody 4/1). Naučíte se podle osnovy a podle testů v učebnici napsat si samostatně zápis nebo zaznamenat výsledek pozorování či pokusu. Činnosti, z nichž můžete vybírat: zjistím a popíšu....; vysvětlím....; nakreslím přehled, tabulku, myšlenkovou mapu; popíšu podle obrázku.....; vyhledám informace o....a seznámím s nimi splužáky; připravím si referát o ...... 

    Obsah učebnice

     

     

     

    ŽIVÁ PŘÍRODA (Pracovní listy, str. 1, 2, 32)

    • Čím se rostliny liší od živočichů?
    • Poznávání rostlin a živočichů a jejich třídění
    • Půda
    • Potravní řetězce
    • Ekologie
    • Příklady potravních pyramid

    V LESE (Pracovní listy, str. 3-13)

    • Smrk ztepilý
    • Borovice lesní
    • Tis červený
    • Dub letní a dub zimní (porovnání)
    • Buk lesní
    • Kapraď samec
    • HOUBY
    • Prase divoké
    • Srnec obecný
    • Liška obecná
    • Jezevec lesní
    • Veverka obecná
    • Kuna lesní
    • Datel černý
    • Jestřáb lesní
    • Kukačka obecná
    • Sojka obecná
    • Zmije obecná
    • Užovka hladká
    • Ještěrka obecná
    • Slepýš křehký
    • Mlok skvrnitý
    • Ropucha obecná
    • Rosnička zelená
    • Mravenec lesní
    • Lýkožrout smrkový
    • V lese můžeme pozorovat i další rostliny a živočichy

    U LIDSKÝCH OBYDLÍ (Pracovní listy, str. 14-17)

    • Lípa srdčitá
    • Bez černý
    • Pampeliška lékařská
    • Tulipán zahradní
    • Krtek obecný
    • Netopýr ušatý
    • Jak funguje netopýří radar?
    • Vlaštovka obecná
    • Holub
    • Slunéčko sedmitečné
    • Masařka obecná
    • Včela medonosná
    • U lidských obydlí můžeme pozorovat i další rostliny a živočichy

    NA POLI (Pracovní listy, str. 18-21)

    • OBILOVINY
    • Pšenice obecná
    • Lilek brambor
    • Řepa cukrová
    • Hrách setý
    • Plevely našich polí
    • Křoviny v krajině mezi poli
    • Zajíc polní
    • Koroptev polní
    • Mandelinka bramborová
    • Čmelák zemní

    NA LOUCE (Pracovní listy, str. 22- 26)

    • TRAVINY
    • Kostřava červená
    • Kopratina bílá
    • Čáp bílý
    • Čejka chocholatá
    • Saranče čárkovaná
    • Babočka kopřivová
    • Na louce a na poli můžeme pozorovat i další rostliny a živočichy

    VE VODĚ A V JEJÍM OKOlÍ (Pracovní listy, str. 27-31)

    • Vrba bílá
    • Leknín bělostný
    • Rákos obecný
    • Kosatec žlutý
    • Vydra říční
    • Labuť velká
    • Kapr obecný
    • Štika obecná
    • Užovka obojková
    • Skokan střehotavý
    • Vážka ploská
    • U rybníka můžeme pozorovat i další rostliny a živočichy

    Orientační časový a tematický plán

     

     

     

     

     

    Zboží bylo vloženo do košíku

    Zákazníci s tímto titulem často kupují: