Košík 0 Kč
Celková cena:
0 Kč
Počet produktů:
K pokladně Košík je prázdný Zboží v košíku

    Společnost pro 4.r. ZŠ - učebnice (Člověk a jeho svět)

    Naše cena s DPH:
    109 Kč DPH 10%
    Dostupnost:
    skladem
    ks
    DO KOŠÍKU
    Autor:
    M. Dvořáková, J. Stará, Z. Strašák
    Nakladatel:
    FRAUS
    Kód zboží:
    52396
    EAN:
    9788072389445
    ISBN:
    9788072389445

    Popis produktu

    Nová učebnice Společnost navazuje na učebnice Prvouky důrazem na aktivitu dětí a nácvik praktických dovedností. Před encyklopedickými souhrny učiva jsou tu upřednostněny úkoly soustavně rozvíjející schopnost pozorovat, zaznamenávat a třídit informace.
    Linku učebnice tvoří historický výklad od doby stěhování národů po konec třicetileté války. Srovnáním zkušenosti současného člověka s popisovanými událostmi a životním podmínkami jsou žáci vedeni ke zkoumání dalších témat a oblastí jako je geografie, principy fungování společnosti, uspořádání státu, mezinárodní vztahy apod.

    Společnost je provázána s učebnicí Příroda. Společná témata probíraná z jiných úhlů pohledu a s jinými akcenty umožňují uplatnit učebnice pro výuku projektovou metodou.

    Vzdělávací obor RVP ZV Člověk a jeho svět zahrnuje témata mnoha přírodovědných a sociálněvědních oborů. Ve 4. ročníku vychází pro tuto oblast dvě nové učebnice - PřírodaSpolečnost, které budou mít návaznost do 5. ročníku.

    Důvodem rozdělení standardně používané učebnice nazývané Vlastivěda je snaha o zpřehlednění této oblasti, jejíž komplexnost je mimořádná. Tematické okruhy nejsou mezi učebnicemi rozděleny striktně. Většina z nich se objevuje v obou knihách, avšak jsou zpracovány s rozdílnými akcenty.

    Mezipředmětové vazby a projektové učení

    V učebnicích je kladen důraz na provázanost probíraných témat, zdůraznění vztahu mezi znalostmi o přírodě a člověku a o lidské společnosti. Ta je důležitá např. u témat souvisejících s geografií.

    Například v učebnici Společnost je tematický okruh Místo, kde žijeme pojat z hlediska historického, urbanistického, geopolitického a dalších. Konkrétně se tedy na základě historického výkladu o stěhování národů žáci seznamují s důvody, proč lidé migrují, a s kritérii, podle kterých si lidé vybírají k místo životu.
    V učebnici Příroda tento tematický okruh zkoumá přírodní prostředí, ve kterém žák žije. Zaměřuje se na přírodní prvky v krajině, zemský povrch, jeho tvary, rozšíření půd, rostlin a živočichů atd. Nahlíží přírodní prostředí z hlediska biologického, bio-geografického, ekologického a dalších.

    Učebnice Společnost navazuje na učebnice Prvouky důrazem na aktivitu dětí a nácvik praktických dovedností. Před encyklopedickými souhrny učiva jsou tu upřednostněny úkoly soustavně rozvíjející schopnost pozorovat, zaznamenávat a třídit informace.

    Přehledné zpracování

    Spodní lištu, která v učebnicích pro 1. až 3. ročník shrnovala nejdůležitější pracovní pokyny k úlohám, nahrazují barevné rámečky. Tento výrazný grafický prvek pomáhá přehlednému členění textu a umožňuje snadné vyhledávání informací. Zelený rámeček obsahuje vysvětlující text, červený mezipředmětové vztahy a modrý další aktivity.

    Vzdělávací obsah učebnice SPOLEČNOST 4:

    • Místo, kde žijeme: Místa, která si lidé vybírají k životu - Vedlejší světové strany - Povrch Evropy - Fyzická mapa: zobrazování reliéfu krajiny, barvy a značky - Struktura osídlení -Hospodářská mapa - Velká města ČR - Památky - Turistický ruch - Geografie Evropy: Evropská unie, hranice států Evropy - Hranice ČR, krajů, okresů a obcí - Státní správa a samospráva
    • Lidé kolem nás: Proč lidé migrují - Dělba práce - Funkce měst - Znaky obyvatelstva: národ, kultura, jazyk, víra
    • Lidé a čas: Práce s kalendářem a letopočtem - Práce s časovou osou - Stěhování národů - Slované - Velká Morava - Český stát, doba knížat - Přemyslovský stát - Karel IV. - Čechy v Habsburské monarchii - Třicetiletá válka
    • Průřezová témata: Výchova demokratického občana: Co dělá stát státem? - Státní symboly; Výchova k myšlení v evropských a globálních souvislostech: Od válek proti všem k evropské spolupráci; Multikulturní výchova: Integrace menšin; Mediální výchova: Kritický přístup k médiím; Environmentální výchova: Trvale udržitelný rozvoj v mém bydlišti

     

    Zboží bylo vloženo do košíku

    Doporučujeme dokoupit