Popis produktu
Učebnice je určena jako doplňkový materiál pro výuku němčiny dětí se specifickými vývojovými poruchami učení na 1. stupni základních škol. Nejedná se o standardní učebnici, podle které by se na 1. stupni soustavně vyučovalo, ale o pracovní listy, zaměřené zejména na nejčastější chyby a problémy žáků, plynoucí z jejich poruch učení. Autorka zde promítla svou bohatou zkušenost s dětmi postiženými nejrůznějšími poruchami a zařazenými buď ve specializovaných třídách nebo integrovanými ve třídách běžných. Přepokládá se tvůrčí práce učitelů s danými cvičeními, protože se obvykle ve školách nesetkávají s dětmi s izolovanou poruchou, ale ve většině případů se jedná o vady kombinované s různým stupněm postižení v různých oblastech. Cílem je náprava těchto vad v samém počátku procesu výuky německého jazyka, s možností postupného přechodu takto postižených žáků na běžný režim vyučování.
Struktura knihy:
- 200 pracovních listů formátu A4 s veselými ilustracemi Jiřího Tyllera
- cvičení na pracovních listech nejsou řazena podle obtížnosti
- kapitoly jsou uspořádány podle tematických celků počínaje vyvozením slov z obrázků, přes čtení písmen, slabiky, slova, dvojice slov, slovosled až po tvoření vět, jednoduchý dopis či krátkou pohádku
- předpokládá se výběr cvičení učitelem podle konkrétní poruchy a s pomocí metodické příručky, kde bude každému cvičení přiřazen stupeň obtížnosti
- v knize nejsou oddělena cvičení pro 4. a 5. ročník ZŠ, jejich výběr se vždy odvíjí od konkrétní poruchy žáka
- pracovní listy jsou určeny k přímému vpisování bez použití zvláštního sešitu