Košík 0 Kč
Celková cena:
0 Kč
Počet produktů:
K pokladně Košík je prázdný Zboží v košíku

    Chemická laboratorní cvičení I. pro 1.ročník SPŠCH

    Studijní text pro SPŠCH

    Naše cena s DPH:
    129 Kč DPH 10%
    Dostupnost:
    skladem
    ks
    DO KOŠÍKU
    Autor:
    Jitka Kaličinská
    Nakladatel:
    KLOUDA
    Kód zboží:
    22221
    EAN:
    9788086369129
    ISBN:
    8086369129

    Popis produktu

    • Návody pro 34 laboratorních cvičení z obecné a anorganické chemie uspořádané současně jako pracovní sešit žáků.
    • 2., upravené vydání

    Ukázka textu:

    Úkol: Sublimace jodu

    Princip:

    Přímý přechod látky z tuhého skupenství do plynného skupenství se nazývá sublimace. V laboratoři se používá – vedle destilace a krystalizace – k čistění a izolaci krystalických látek od netěkavých nebo málo rozpustných příměsí. Ve srovnání s krystalizací poskytuje sublimace větší výtěžky produktů, které neobsahují uzavřené mechanické nečistoty a rozpouštědla. Proto slouží zejména k závěrečnému přečištění. Obecně lze rychlost sublimace ovlivnit teplotou, tlakem a provedením experimentu. Rychlost sublimace závisí také na velikosti povrchu sublimované látky, podobně jako rychlost odpařování.

    Postup práce:

    • Na hodinovém sklíčku navážíme 8 – 10 g vzorku (směs písku a jodu).
    • Vzorek přesypeme do kádinky a na ní položíme a upevníme destilační baňku naplněnou směsí studené vody a ledu. (Mezery utěsníme kouskem vaty).
    • Kádinku zahříváme na síťce, až vysublimuje všechen jod a zachytí se na dně chlazené baňky.
    • Přesublimované krystalky jodu seškrábeme nožem na předem zvážené hodinové sklíčko a zvážíme.
    • Podobně zvážíme i čistý písek.
    • Vypočteme výtěžek jodu a čistého písku.

    Výpočty:

    Výpočet výtěžku jodu:

     

     

    Určeno pro:
    Střední škola
    Formát:
    A4 (21 x 30 cm)
    Počet stran:
    68

    O učebnici

    Učebnice obsahuje pokyny pro praktickou činnost v chemické laboratoři. Seznamuje se základy práce s laboratorními potřebami a nářadím, přípravou roztoků, čistícími operacemi a především s vlastnostmi anorganických látek.

    V koordinaci s teoretickou chemií jsou zařazeny přípravy anorganických preparátů spojené s ověřovacími a potvrzovacími pokusy fyzikálně chemických dějů a obecných zákonitostí.

    Publikace je určena studujícím 1. ročníků SPŠ chemických a škol s chemickým zaměřením. Svým praktickým pojetím může sloužit pro demonstrační pokusy nebo laboratorní práce na středních a odborných učitištích a jiných středních školách. 

    Obsah učebnice

    • CLC 1:  Úvod do laboratorních cvičení
    • CLC 2:  Práce se sklem, korkem a pryží
    • CLC 3:  Váhy a vážení
    • CLC 4:  Měření objemu
    • CLC 5:  Měření hustoty
    • CLC 6:  Filtrace a dekantace
    • CLC 7:  Krystalizace
    • CLC 8:  Sublimace
    • CLC 9:  Destilace
    • CLC 10:  Práce s plyny I
    • CLC 11:  Práce s plyny II
    • CLC 12:  Práce s plyny III
    • CLC 13:  Rychlost chemické reakce
    • CLC 14:  Kyselost a zásaditost vodných roztoků
    • CLC 15:  Neutralizace
    • CLC 16:  Redoxní reakce I
    • CLC 17:  Redoxní reakce II
    • CLC 18:  Redoxní reakce III
    • CLC 19:  Srážecí reakce I
    • CLC 20:  Srážecí reakce II
    • CLC 21:  Srážecí reakce III
    • CLC 22:  Příprava roztoků různé koncentrace
    • CLC 23:  Ředění a zahušťování roztoků
    • CLC 24:  Podvojné soli I
    • CLC 25:  Podvojné soli II
    • CLC 26:  Tepelný rozklad a redukce
    • CLC 27:  Koordinační sloučeniny
    • CLC 28:  Vybrané reakce přechodných kovů I
    • CLC 29:  Vybrané reakce přechodných kovů II
    • CLC 30:  Vlastnosti přechodných kovů
    • CLC 31:  Vybrané reakce
    • CLC 32:  Vlastnosti vody destilované, pitné a minerální
    • CLC 33:  Důkazové reakce kationtů
    • CLC 34:  Důkazové reakce aniontů
    Tento web používá soubory cookies. Používáním tohoto webu nebo kliknutím na tlačítko souhlasím, to berete na vědomí. Další informace Souhlasím

    Zboží bylo vloženo do košíku

    S učebnicí vloženou do košíku zákazníci často kupují:

    Opravdu chcete vyprázdnit košík?