Košík 0 Kč
Celková cena:
0 Kč
Počet produktů:
K pokladně Košík je prázdný Zboží v košíku

    Občanský a společenskovědní základ - Sociologie, Média

    Katalog požadavků ke státní maturitní zkoušce Člověk a společnost . Aktualizované, 2.vydání.

    Naše cena s DPH:
    241 Kč DPH 10%
    Dostupnost:
    skladem
    ks
    DO KOŠÍKU
    Autor:
    Tereza Köhlerová,Jan Závodný Pospíšil, Lucie Sára Závodná
    Nakladatel:
    COMPUTER MEDIA
    Kód zboží:
    55573
    EAN:
    9788074022395
    COMPUTER MEDIA

    Popis produktu

    • Titul z edice Občanského a společenskovědního základu se zaměřením na sociologii a média.
    • Učebnice se zabývá dvěma okruhy občanského a společenskovědního základu, a to problematikou sociologie a dále médii a jejich vlivu na člověka.
    • Témata celku sociologie se věnují vymezení nauky a základních pojmů sociologie, struktuře společnosti a procesu socializace člověka. Seznamuje také s problematikou rodiny a věnuje se rovněž vztahu člověka, kultury a přírody; procesu integrace člověka v kultuře dané společnosti. Celek zaměřený na média poměrně úzce souvisí s celkem předchozím. Média a reklama provázejí v současné společnosti člověka na každém kroku; je proto vhodné naučit se jim rozumět, umět si informace třídit a ověřovat si je z více zdrojů. Seznámí vás s problematikou komunikačního procesu, médii jako takovými, mediálními celky a žurnalistickými žánry.
    • Poměrně podrobně se tato část učebnice věnuje masmédiím a novým médiím, zejména pak těm, která jsou založena na internetových technologiích.

     

     

     

     

    Určeno pro:
    Střední škola
    Formát:
    A4 (21 x 30 cm)
    Počet stran:
    92

    O učebnici

    Učebnice se zabývá dvěma okruhy občanského a společenskovědního základu. Jde zaprvé o celek, který se věnuje sociologii, problematice postavení člověka ve společnosti. Druhým velkým celkem jsou média, reklama a jejich vliv na společnost a člověka jako jedince.

    Člověk je tvorem, který ke svému vývoji potřebuje lidskou společnost. Témata celku sociologie se věnují vymezení nauky a základních pojmů sociologie, struktuře společnosti a procesu socializace člověka. Seznamuje také s problematikou rodiny a věnuje se rovněž vztahu člověka, kultury a přírody; procesu integrace člověka v kultuře dané společnosti.

    Celek zaměřený na média poměrně úzce souvisí s celkem předchozím. Seznámí vás s problematikou komunikačního procesu, médií jako takovými, mediálními celky a žurnalistickými žánry. Média a reklama provázejí v současné společnosti člověka na každém kroku; je proto vhodné naučit se jim rozumět, umět si informace třídit a ověřovat si je z více zdrojů. Poměrně podrobně se tato část učebnice věnuje masmédiím a novým médiím, zejména pak těm, která jsou založena na internetových technologiích.

    Obsažená témata představují ucelený blok učiva stanovených RVP pro gymnázia a střední odborné vzdělávání a splňují požadavky ke společné části maturitních zkoušek. 

    Obsah učebnice

    SOCIOLOGIE

    Sociologie jako věda

    • Vznik sociologie a její postavení v systému věd
    • Předmět sociologie a metody jejího zkoumání
    • Významní představitelé sociologického myšlení

    Člověk a společnost

    • Tradiční a moderní společnost
    • Postmoderní společnost
    • Společenské procesy a změny
    • Globalizace
    • Sociální hnutí
    • Sociální norma a deviantní chování

    Člověk jako součást sociálních útvarů

    • Sociální seskupení a sociální skupiny
    • Komunita, dav a kolektivní jednání

    Rodina

    • Rodina, její funkce a typy
    • Socializace člověka / gender
    • Krize rodiny

    Struktura společnosti

    • Nerovnost ve společnosti
    • Sociální stratifikace (rozvrstvení)
    • Sociální status a mobilita

    Kultura a společnost

    • Člověk, příroda a kultura
    • Kultura, její druhy a funkce
    • Masová kultura
    • Multikulturní společnost

    MÉDIA

    Komunikace

    • Pojem komunikace
    • Komunikační proces
    • Historie komunikace
    • Masová komunikace

    Žurnalistika

    • Žurnalistika
    • Kdo je to žurnalista?
    • Zdroje žurnalistických informací

    Typy mediálních obsahů

    • Mediální obsahy a jejich žánry
    • Zpravodajství
    • Publicistika
    • Ostatní druhy mediálních obsahů

    Média

    • Podstata a význam médií
    • Funkce médií
    • Veřejnoprávní a soukromá média
    • Tištěná média
    • Elektronická média

    Média v zábavě, reklamě a společnosti

    • Média a zábava
    • Média a reklama
    • Média a společnost
    • Současná reklama

    Vliv, omezení a nebezpečí médií

    • Vliv médií
    • Média a vládní moc
    • Vliv médií na děti a jejich vývoj
    • Stereotypy a předsudky v médiích

    Regulace médií

    • Regulace a kontrola médií
    • Média pro veřejnou službu
    • Legislativní úprava médií
    • Autoregulace neboli vnitřní regulace médií
    • Etika v žurnalistické práci
    • Svoboda slova

    Nová média

    • Elektronická média
    • Internet jako prostor pro "submédia"
    • Problémy internetové komunikace

    Použitá a doporučená literatura

     

     

     

    Tento web používá soubory cookies. Používáním tohoto webu nebo kliknutím na tlačítko souhlasím, to berete na vědomí. Další informace Souhlasím

    Zboží bylo vloženo do košíku

    S učebnicí vloženou do košíku zákazníci často kupují: