Košík 0 Kč
Celková cena:
0 Kč
Počet produktů:
K pokladně Košík je prázdný Zboží v košíku

    -4%

    • Slabikář

    Slabikář

    Vzdělávací obor český jazyk a literatura.

    Naše cena s DPH:
    133 Kč DPH 10%
    Běžná cena s DPH:
    139 Kč
    Ušetříte:
    6 Kč
    Dostupnost:
    skladem
    ks
    DO KOŠÍKU
    Autor:
    Jiří Žáček, Helena Zmatlíková
    Nakladatel:
    ALTER
    Kód zboží:
    10668
    EAN:
    9788072453467
    ISBN:
    8072450263
    ALTER

    Popis produktu

    • Oblíbený slabikář s vlídnými texty J. Žáčka obsahuje slabiky a slova pro nácvik uvědomělého čtení, dětské básně, říkadla a krátké příběhy s častou frekvencí přímé řeči. Slabikář byl oceněn Zlatou stuhou 1993 a téhož roku získal i Cenu Comeniana.
    • Publikace Slabikář a Moje první čítanka patří dle provedených empirických šetření k nejrozšířenějším a zároveň nejoblíbenějším učebnicím počátečního čtení.
    • Učebnice jsou pro svou metodickou, ale také jazykovou a grafickou úroveň velmi kladně hodnoceny nejen učiteli a žáky primárních škol, ale také rodiči těchto žáků i širší veřejností.
    • s ilustracemi Heleny Zmatlíkové
    • Samostatně prodejnými doplňky jsou:
      - Pracovní karty ke Slabikáři
      - Rozšiřující texty ke Slabikáři
      - Pracovní sešit ke Slabikáři 1.díl
      - Pracovní sešit ke Slabikáři 2.díl

     

    Určeno pro:
    1. ročník
    Počet stran:
    128

    Recenze

    Publikace Slabikář a Moje první čítanka patří dle provedených empirických šetření k nejrozšířenějším a zároveň nejoblíbenějším učebnicím počátečního čtení. Učebnice jsou pro svou metodickou, ale také jazykovou a grafickou úroveň velmi kladně hodnoceny nejen učiteli a žáky primárních škol, ale také rodiči těchto žáků i širší veřejností.

    1. Obě učebnice jsou v naprostém souladu s Ústavou a zákony ČR, stejně tak i se Standardem vzdělávání. Jejich koncepce plně reflektuje požadavky učebního plánu a osnov českého jazyka primární školy. Zpracování učebnic umožňuje rozvoj počáteční gramotnosti ve všech třídách prvních ročníků bez rozdílu používaného vzdělávacího programu. Lze je využívat i v tzv. alternativních vzdělávacích programech a koncepcích.

    2. Učebnice mají jasnou logickou stavbu umožňující učitelům a žákům velmi dobrou orientaci. Jejich členění plně odpovídá metodickým postupům a způsobům práce při výuce čtení v 1. ročnících ZŠ (část nácviku a procvičení, část pro upevnění učiva atd.).
    Vnitřní návaznost jednotlivých částí učebnic respektuje proces rozvoje počáteční gramotnosti. Zároveň umožňuje individualizaci a variabilitu metodických postupů učitele respektující vývojové hledisko žáků. Vnější návaznost (vzhledem k rozvoji čtení v dalších ročnících) je zajištěna nejen k řadě učebnic ALTER, ale také k souborům učebnic ostatních nakladatelství.
    Učebnice jsou přehledné a jejich rozsah plně odpovídá požadavkům na tento druh učebnic.

    3. Metodické zpracování Slabikáře umožňuje výuku čtení analyticko-syntetickou nebo analytickou metodou se všemi možnostmi tyto metody vhodně inovovat, variovat a individualizovat.
    Cílem učebnice Moje první čítanka je upevnit a automatizovat čtenářskou dovednost žáků. K dosažení tohoto cíle je v učebnici vhodně zařazen soubor slov k procvičení čtení, plnící význam tzv. přípravy na čtení souvislého textu.
    Obě učebnice se vyznačují vedle citlivého metodického zpracování také výbornou grafickou úrovní, která zvyšuje zájem žáků o čtení textů a napomáhá tak k položení základů rozvoje čtenářské gramotnosti.

    4. Jazyková úroveň textů je v souladu s Pravidly českého pravopisu. Texty jsou jazykově a obsahově žákům velmi blízké. Rozvíjejí nejen jejich poznání, ale také jazykové vyjadřování a slovní zásobu.

    5. Didaktické zpracování učiva odpovídá cíli učebnic počátečního čtení. Učitelům je v učebnicích nabídnuto didaktické zpracování rozvoje počátečního čtení, ale záleží především na učiteli, do jaké míry je schopen tvořivě s učebnicemi pracovat. Obě učebnice jsou spíše "čítankami" pro počátky čtení, což velmi dobře podporuje rozvoj čtenářského zájmu žáků a v dnešní didaktice čtení se ukazuje jako nejefektivnější metoda pro pozdější opravdové čtenářství žáků. Zpracování učebnic se vyznačuje vedle kvalitní metodické a obsahové stránky také vysokou motivační hodnotou, posilující rozvoj čtenářské gramotnosti.
    Z hlediska didaktického lze pozitivně hodnotit i zařazení souboru slov určených pro nácvik a procvičení "nových" nebo "obtížných" struktur slov. Zároveň je třeba ocenit doplnění Slabikáře o další didaktické materiály, především o Karty (Pracovní sešit) ke Slabikáři, které nabízejí dostatek námětů pro samostatnou či frontální práci ve třídě i mimo ni. Grafický (velikost písma, grafické členění atd.) a obrazový materiál činí z učebnic knihy, které na první pohled vzbudí zájem. Tento zájem však dokáží udržet, a to nejen pro svou velmi pěknou grafickou úroveň, ale také pro obsahovou přitažlivost jednotlivých textů.

    6. Mezi specifika recenzovaných učebnic jistě patří jejich doplnění různými didaktický materiály, možnost variovat metodické postupy a především podchytit a vhodně rozvíjet zájem žáků o čtení.

    7. Recenzované učebnice doporučuji bez výhrad k udělení schvalovací doložky. Opírám se nejen o vlastní metodické a didaktické znalosti a zkušenosti, ale také o výsledky empirických šetření, která byla v této oblasti provedena. Velmi pozitivně hodnotím rozšíření Slabikáře o další texty reagující na aktuální "čtenářský" zájem dnešních žáků.

    PaedDr. Radka Wildová, CSc. katedra primární pedagogiky UK PedF Praha

    Obsah učebnice

    • M
    • T
    • L
    • S
    • P
    • J
    • N
    • Y
    • Slova pro nácvik čtení
    • D Dopis
    • Med
    • K Jedeme do lesa
    • U nás doma
    • R Kamarád
    • V Výlet na voru
    • Ve Veselí je veselo
    • Z Zápas
    • Ou Au / Mourek
    • U potoka
    • H Jedeme na hory
    • Táta se holí
    • Š Teta šije
    • Ve škole
    • Mikuláš
    • Listonoš
    • Kouzelné slovo. Táta mi tyká
    • Auto
    • Praha
    • Slova pro nácvik čtení
    • C Vánoce
    • Co umí miminko
    • Na co máme ruce. Jak rostu
    • Copatá Lucie
    • To je kopec... Mourek je lovec. Kde je jelen...
    • Č Co se učíme. Povídálci. hasič hasí...
    • Kočárek
    • Čí je Mourek?
    • B U babičky
    • Jak jsme jeli na ryby
    • Rýma
    • Ž Muži a ženy
    • Lyže
    • Až budu velký. Opice
    • Žížaly
    • Zpíváme si
    • Ř Vaříme
    • Špaček. A já pořád, kdo to je.... Rozpočitadlo
    • Řeka
    • Moře
    • Řípa velká jako Říp
    • Co to je? Netopýři. Sází Pepa. Tma
    • G Lucie má dogu
    • F Telefon. Hafá hafan...
    • Ch Chumelí. Bude zima, bude mráz... Vlezla mucha do kožucha...
    • Slabikotvorné r a l / Polička
    • Krtek. Cvrček. Prsty
    • Di ti ni / Já jsem malej koledníček.... Panímámo zlatičká... Velikonoční pomlázka
    • Prší, prší, jen se leje... Kočka leze dírou... Není zlato...
    • Dě tě ně / Březen... Kuřátko
    • Bě pě vě mě / Tulipán a tulipaní. Květináč
    • Co ještě umí mimino
    • Vrátka. Bělásek. Šel Janeček na kopeček...
    • Ď ť ň / U dědy
    • Štěnátko
    • Klubko. Mláďata. Máme štěně Matěje
    • Sešup
    • K čemu jsou holky a kluci na světě
    • Každý mluví tak, jak umí
    • Nová spolužačka
    • Černá hodinka
    • K čemu jsou na světě dospělí. Věž
    • Počítač
    • Jak šlo vejce na vandr
    • Co mi dělá radost
    • Čí jsem. Dobré ráno. Abeceda. Míč
    • Kde domov můj?
    • Abeceda tištěná i psaná
    • Co už umíš číst a psát

     

      

     

     

    Zákazníci s tímto zbožím často kupují:

    Související zboží:

    S titulem Slabikář souvisí:

    Zboží bylo vloženo do košíku

    Související zboží: